Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna „Zamień odpady na kulturalne wypady”, która łączy świat kultury z ekologią i odpowiedzialnymi postawami społecznymi.
Od 9 kwietnia 2011 r. do 31 września 2012 r. w dwunastu największych miastach kraju odbywają się akcje wymiany surowców wtórnych na bilety wstępu do rozmaitych instytucji kulturalnych (opery, filharmonie, teatry, kina, muzea) i sportowych. Każdy uczestnik po przyniesieniu określonej, niewielkiej ilości surowców (makulatury, plastikowych lub szklanych butelek, baterii, puszek czy też zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego), otrzymuje bilet na imprezę kulturalną. – Nasz projekt edukacyjny sprawdził się już wielokrotnie we Wrocławiu, Warszawie, Krakowie, Łodzi i Gdańsku. Tym razem chcieliśmy rozszerzyć działania na cały kraj, uzupełniając je o dodatkowe wydarzenia kulturalne (wystawy, pokazy mody recyklingowej, warsztaty graffiti itp.), działania w Internecie, wydawnictwa edukacyjne skierowane do szkół podstawowych i gimnazjalnych, jak również cykle warsztatów i szkoleń dla samorządów lokalnych – mówi organizator akcji, Krzysztof Smolnicki, prezes Fundacji EkoRozwoju z Wrocławia.
Kampania „Zamień odpady na kulturalne odpady” z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, zarówno wśród mieszka...