Ryszard Stochła, Stacja Demontażu Samochodów „Darwód”, Wałbrzych
 
Systematycznie rosnąca liczba posiadaczy nowych i używanych samochodów przekłada się na gwałtowny wzrost ilości pojazdów, które trzeba będzie wycofać z eksploatacji.
 
Wynika to również z niekorzystnej struktury wiekowej krajowego parku pojazdów. Znaczny udział mają w niej auta stare i wyeksploatowane. Ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji reguluje rynek odpadów samochodowych od sześciu lat. Jednak obraz recyklingu pojazdów w Polsce nadal nie jest sielanką.
Eksperci oceniają, że z ponad miliona samochodów wycofanych z eksploatacji w 2009 r. do legalnych stacji demontażu oddano tylko ok. 250 tys. pojazdów. A to oznacza, że ponad 750 tys. zostało rozmontowanych nielegalnie. Stacje demontażu szacują, że złomują jedynie 20%t aut kończących swój techniczny żywot. Na jakich szacunkach by się nie opierano, łatwo się domyślić, że większość pojazdów kasują nielegalni „demontażyści” – ze szkodą dla środowiska naturalnego, finansów państwa i legalnie funkcjonujących firm.
Co więc można zrobić, skoro 700 legalnie działających stacji demontażu chce pozyskiwać więcej pojazdów?
 
Skuteczny handlowiec

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?