Samochody elektryczne to obecnie jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów branży motoryzacyjnej. Do wzrostu ich popularności w przyszłości przyczyni się m.in. urbanizacja, rozwój megamiast (powyżej 10 mln mieszkańców) oraz zmieniające się preferencje transportowe na rzecz mniejszych i bardziej ekologicznych pojazdów.
Transport, zarówno drogowy, wodny, jak i lotniczy, generuje 17% (wg ACEA) emisji dwutlenku węgla, co stwarza duże możliwości jego redukcji. Od kilku lat obniżanie emisji CO2 stało się priorytetem producentów samochodów na świecie, czego skutkiem są zwiększone inwestycje w rozwój nowych technologii. Przykładem mogą być takie technologie jak wysoko oszczędne lampy LED, inteligentna nawigacja (ang. smart navigation), pozwalająca oszczędzać paliwo, ACC (ang. Adaptive Cruise Control – system umożliwiający dostosowanie prędkości w celu zachowania określonego dystansu do następnego pojazdu) oraz przygotowanie silników do spalania paliw niskoemisyjnych (etanolu oraz gazu ziemnego).
Emisja CO2 jest znacznie niższa w przypadku samochodów hybrydowych typu „plug-in” oraz samochodów elektrycznych (odpowiednio 134-144 g/km oraz 53 g/km) w porównaniu z samochodami napędzanymi silnikami spalinowymi (280 g/km), chociaż może znacznie się różnić w zależności od udziału odnawialnych źródeł ener...