Przedsiębiorcy wciąż mają duży problem ze zrozumieniem zapisów rozporządzenia REACH i CLP. W niniejszym artykule postaramy się rozwiać najczęściej pojawiające się wątpliwości.

 
Proszę o interpretację zapisu punktu 58 załącznika XVII do rozporządzenia REACH, dotyczącego azotanu amonu.
Zgodnie interpretacją Komisji Europejskiej, podaną w dokumencie „Questions and agreed answers concerning the implementation of annex xvii to reach on the restrictions on the manufacturing, placing on the market, and use of certain dangerous substances, mixtures and articles” (wersja z  25 maja 2011 r.), odbiorcami azotanu amonu (również w  postaci nawozu sztucznego) mogą być wszyscy dalsi użytkownicy i  dystrybutorzy [spełniający odpowiednie definicje podane w  rozporządzeniu (WE) nr 1907/2006 (REACH)], w  tym także ci, którzy posiadają pozwolenie zgodne z  przepisami Ustawy z 21 czerwca 2002 r. o  materiałach wybuchowych do użytku cywilnego (DzU z 2002 r., nr 117, poz. 1007, z  późn. zm.). Należy podkreślić, iż produkty zawierające co najmniej 16% azotu w  stosunku do azotanu amonu nie odpowiadają definicji materiału wybuchowego, dlatego też posiadanie licencji lub zezwolenia dla podmiotów kupujących jest nieuzasadnione i  nie wynika z  przepisów tej ustawy. Konsument nie jest uważany za dalszego użytkownika ani dystrybuto...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?