Alternatywna edukacja
Twórczy proces powstawania nowych produktów wydawniczych Abrysu rozpoczął się z chwilą podjęcia przez zespół redakcyjny ryzyka i wzięcia odpowiedzialności za sprostanie nowym wymaganiom stawianym przez czytelników. Z tego względu wydawane czasopisma i zamieszczane na ich łamach publikacje muszą odpowiadać głównie potrzebom odbiorców.
Przez ostatnie 20 lat procesowi powstawania nowych produktów wydawanych przez firmę Abrys sprzyja, jak nigdy przedtem, całkowicie niewydolny w naszym kraju system instytucjonalnej edukacji. Oparty jest on na błędnych założeniach, niesprzyjających ani rozwojowi gospodarki, ani krzewieniu kultury. System ten, zwłaszcza na poziomie wyższym, niszczy kreatywność zarówno uczniów, jak i ich nauczycieli. Uczy schematów i jedynie słusznych zasad, preferuje umiejętności rozwiązywania testów, ale nie przekazuje wiedzy, o mądrości nawet nie wspominając. Wpajając tylko reguły, nie uczy zadawania pytań, eliminuje improwizację, marzenia i wyobraźnię. Ponadto w warunkach bezrobocia pogłębia niepewność siebie i strach przed popełnianiem błędów. Przez najbliższe lata najprawdopodobniej nic się nie zmieni, dlatego też obecnie coraz ważniejsze stają się wspólne działania obywatelskie. Wychodząc im naprzeciw, jako redakcja sami dajemy świadectwo pracy organicznej ? podstawy naszych działań.
Intelektualna przygoda
Nasi czytelnicy stali się współtwórcami, bowiem kreatywne rozwiązania wprowadzają nie ...