Obowiązek składania sprawozdań finansowych w wersji elektronicznej przez podmioty wpisane do rejestru KRS, w tym spółki komunalne

Ustawa z 26 stycznia 2018 r. o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz niektórych innych ustaw (DzU z 2018 r. poz. 398).

15 marca 2018 r. weszły w życie przepisy, które wprowadzają m.in. obowiązek składania sprawozdań finansowych w wersji elektronicznej przez podmioty wpisane do rejestru KRS, w tym spółki komunalne.

Jedną z najważniejszych zmian jest obowiązek składania sprawozdań finansowych z dokumentami związanymi z ich zatwierdzeniem w formie elektronicznej, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, i to już za 2017 r. Konieczne będzie też złożenie oświadczenia, że dokumenty spełniają wymogi określone w ustawie o rachunkowości. Po wejściu w życie ustawy niedopuszczalne jest zatem składanie sprawozdań finansowych w tradycyjnej formie papierowej.

15 marca 2018 r. uruchomiona została nowa usługa: Repozytorium Dokumentów Finansowych. Za jej pomocą będzie można bezpłatnie złożyć sprawozdania finansowe i inne, tj. sprawozdania z działalności wraz z raportem z badania biegłego rewidenta, o ile takowe jest wymagane, oraz uchwały odpowiednich organów zatwierdzające te dokumenty wraz z uchwałą w przedmiocie podziału zysku lub pokrycia straty, a także zgłosić informację o braku obowiązku sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego. Jak wynika z informacji Ministerstwa ...