Rozrastające się miasta wymagają od miejskich decydentów – zwłaszcza w dobie zmian klimatycznych – zrównoważonego podejścia w wyznaczaniu kierunków rozwoju przestrzeni zurbanizowanych. Potrzebne są działania budujące świadomość w zakresie rozwiązań poprawiających jakość życia mieszkańców oraz odciążających środowisko. Wśród nich warto wymienić konkurs o Europejską Nagrodę „Green Cities”.

Zielone miasto jest symbolem potrzeb współczesnego człowieka, a zarazem konieczności wdrożenia zmian w kształtowaniu warunków życia ludzi w rozwijających się obszarach zurbnizowanych. To właśnie tam najbardziej potrzebne są działania związane z zapobieganiem zmianom klimatycznym oraz zaangażowanie przedstawicieli zielonej branży. I mowa tu nie tylko o urbanistach, samorządowcach, włodarzach miast, ale również o producentach roślin, architektach krajobrazu czy wykonawcach realizacji.

Kampania o szerokim zasięgu

W 2021 r. w 13 europejskich krajach rozpoczęła się kampania „Green Cities”. Na poziomie wspólnotowym zieloną branżę w projekcie reprezentuje Europejskie Stowarzyszenie Szkółkarskie (ENA), a w Polsce – Związek Szkółkarzy Polskich. Kluczowym celem kampanii jest zwiększenie wykorzystania roślin w miastach. Więcej zieleni to więcej ko...