Hasło tegorocznej odsłony kampanii edukacyjnej „20 stopni” – „Zmieniamy ciepło na dobre” – wskazuje kierunek, w którym zmierza branża ciepłownicza. 

Ambitny cel, by dostarczać ciepło przy jak najmniejszej emisji CO2, idzie w parze z edukacją i zmianą nawyków użytkowników ciepła. Zmieniając technologię produkcji czy przesyłu, a jednocześnie nie marnując ciepła, wszyscy możemy zmienić ciepło na dobre. Pomysłów na szybsze zmiany jest więcej. 

1 października br. rozpoczęła się w całej Polsce piąta edycja akcji edukacyjnej „20 stopni”. Organizatorem akcji jest Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie, która z lokalnymi producentami i dostawcami ciepła systemowego z ponad 50 miast promuje odpowiedzialne podejście do ogrzewania oraz konieczność współpracy wszystkich stron w procesie transformacji energetycznej. Tegoroczna edycja koncentruje się na ekologicznych rozwiązaniach w ciepłownictwie i zwraca uwagę na kluczową rolę codziennych nawyków użytkowników.

Każdy ma swoją rolę

Każdy z nas ma wpływ na sposób ogrzewania swojego mieszkania – od świadomego wyboru ekologicznych rozwiązań po oszczędzanie energii w codziennym życiu. Nawet ciepło wytwarzane w sposób przyjazny dla środowiska nie będzie ekologiczne, jeśli będziemy je marnować. Akcja „20 stopni” ...