Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

11 maja - Dzień Bez Śmiecenia

11 maja - Dzień Bez Śmiecenia
11.05.2009, o godz. 8:18
czas czytania: około 2 minut
0

Każdy z nas codziennie kupuje produkty w mniejszych lub większych opakowaniach – butelkach, słoikach, kubeczkach, foli, kartonach. Czy zdajemy sobie sprawę z tego co później dzieje się z takim zużytym przez nas opakowaniem oraz ile ich w sumie zużywamy?

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

Z roku na rok w Polsce jak i innych krajach rozwiniętych powstaje coraz więcej odpadów. Tylko w 2007 roku w Polsce zebranych zostało 10,5  milionów ton odpadów komunalnych, z czego aż ponad 90% trafiło na składowiska.

Śmiecimy każdego dnia – w domu, w pracy, w szkole, na urlopie. Musimy zatem wiedzieć jak „śmiecić świadomie i z głową” – czyli jak zagospodarować i segregować odpady, tak by stawały się znowu użyteczne.

Pomysł obchodów Dnia Bez Śmiecenia narodził się wśród młodzieży reprezentującej kilkanaście krajów Europy na międzynarodowym spotkaniu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”. Propozycja zgłoszona przez polskich reprezentantów koordynowana jest w Polsce przez Rekopol Organizacja Odzysku S.A. Dzień Bez Śmiecenia organizowany jest w Polsce po raz trzeci.

– Naszym celem jest, by ten dzień, wraz ze swoim głównym przesłaniem – „śmiecenia z głową”, czyli segregowania odpadów – wpisał się w kalendarium dni i świąt, a samo przesłanie w codzienność naszych nawyków i zachowań – informuje Piotr Szajrych, prezes zarządu Rekopolu. – Czasami podajemy wiele przeszkód, które stają nam na drodze do segregowania odpadów w domu, czy miejscu pracy; najczęściej wymieniany jest brak pojemników, czy worków do segregacji odpadów. To jednak przeszkoda, którą możemy łatwo usunąć – firma odbierająca od nas odpady zobowiązana jest również do zabezpieczenia kwestii związanych z gromadzeniem i odbiorem posegregowanych odpadów. Przedyskutujmy zatem to z firmą bądź zarządcą naszego domu – zachęca Szajrych.

– W tegorocznej edycji kampanii chcemy pokazać, iż poza korzyścią jaką jest mniejsza ilość odpadów trafiających do środowiska, segregacja odpadów, a co za tym idzie ich recykling i odzysk pozwalają zaoszczędzić mnóstwo energii i zasobów naturalnych – podkreśla koordynator kampanii Michał Mikołajczyk z Rekopolu. Wyprodukowanie słoika ze stłuczki szklanej pochodzącej z selektywnej zbiórki pozwala zaoszczędzić energię potrzebną do świecenia 100 W żarówki przez 4 godziny! – dodaje Mikołajczyk.

Więcej szczegółów na stronie internetowej www.dzienbezsmiecenia.pl


 

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024