Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Badanie: trzech na czterech Polaków segreguje śmieci

Badanie: trzech na czterech Polaków segreguje śmieci
jwo/PAP
08.05.2020, o godz. 8:29
czas czytania: około 2 minut
0

Prawie trzy czwarte pytanych deklaruje, że segreguje śmieci, a ponad 40 proc. - oszczędza wodę – wynika z badania ,,Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania”. Z kolei ponad jedna czwarta rodaków przyznaje, że unika lub rezygnuje z plastikowych opakowań.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Według badania, przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku, do obowiązku segregowania śmieci stosuje się w swoich domach 73,5 proc. Polaków.

Najchętniej robią to mieszkańcy dużych miast, takich jak Gdańsk, Szczecin czy Bydgoszcz (97 proc.) oraz osoby ze średnim wykształceniem (77 proc.).

Najmniej entuzjastycznie podchodzą do recyklingu ankietowani z wykształceniem wyższym (69 proc. osób z tej grupy nie segreguje odpadów) oraz osoby z małych miast do 50 tys. mieszkańców (66 proc.).

Drugą najbardziej popularną czynnością deklarowaną przez Polaków w kontekście zachowań proekologicznych jest oszczędzanie wody (40,7 proc.). W dalszej kolejności badani wskazywali na unikanie lub rezygnację z plastikowych opakowań (26,4 proc.). Co dziesiąty Polak stosuje natomiast ekologiczne rozwiązania do ogrzewania domu, rezygnując z opalania węglem.

“Wśród Polaków wzrasta świadomość ekologiczna. Jedynie nieco ponad 3 proc. badanych odpowiedziało, że na co dzień nie robi nic dla dobra środowiska” – wskazała Agnieszka Kociemska z Santander Consumer Banku.

Innym wskazanym przez ankietowanych działaniem proekologicznym jest korzystanie z energooszczędnych sprzętów elektronicznych. Używa ich prawie 40 proc. respondentów w wieku 18-29 lat oraz co czwarty senior powyżej 70. roku życia. Młodzi często zwracają też uwagę na pochodzenie produktów spożywczych. Niemal co trzeci ankietowany z tej grupy kupuje żywność z ekologicznych upraw i hodowli.

Z badania wynika też, że Polacy chętnie kupują produkty wielokrotnego użytku. Korzysta z nich prawie połowa 60-latków. Po artykuły wielorazowe sięgają również 30-latkowie (31 proc.) i 50-latkowie (22 proc.). Z kolei najtrudniej przekonać się do nich najmłodszym Polakom.

Badanie na zlecenie Santander Consumer Banku wykonał Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na początku marca 2020 roku, na reprezentatywnej próbie 1 tys. Polaków, metodą CATI.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Odpady
css.php
Copyright © 2024