Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Bezpieczniejsze i bardziej ekologiczne loty nad Europą

Bezpieczniejsze i bardziej ekologiczne loty nad Europą
26.06.2008, o godz. 8:32
czas czytania: około 2 minut
0

Komisja Europejska przyjęła dziś drugi pakiet przepisów dotyczących jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej (SES II).

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Celem przedstawionych wniosków jest dalsza poprawa bezpieczeństwa, obniżenie kosztów i zmniejszenie opóźnień. To z kolei ma doprowadzić do obniżenia zużycia paliwa, dzięki czemu linie lotnicze będą mogły zredukować emisje CO2 o szesnaście milionów ton i obniżyć swoje koszty o 2-3 mld euro rocznie.

Oznacza to pełną reformę europejskiego systemu zarządzania ruchem lotniczym. Bedzie ona miała zasadnicze znaczenie dla rozwoju ruchu lotniczego, którego wielkość ma zgodnie z oczekiwaniami ulec podwojeniu do 2020 r. Korzyści z nowych przepisów odniosą nie tylko pasażerowie, ale także przewoźnicy towarowi oraz lotnictwo wojskowe i prywatne. Pakiet przyczyni się również do powstania nowych miejsc pracy w sektorze lotnictwa, oraz przyniesie korzyści europejskim producentom, którzy znajdą się w pierwszej linii innowacji w dziedzinie technologii zarządzania ruchem lotniczym (tzn. systemów satelitarnych takich jak Galileo, datalink, etc), co da im przewagę nad konkurencją na światowych rynkach.

– Pakiet przyniesie korzyści wszystkim stronom, tzn. zarówno pasażerom, jak i europejskiej gospodarce oraz środowisku naturalnemu. Przestrzeń powietrzna Europy jest nadal rozdrobniona, co powoduje, że loty są średnio o 49 km dłuższe, niż to konieczne. Celem naszego wniosku jest umożliwienie skrócenia kolejek samolotów oczekujących na start i lądowanie, dzięki czemu pasażerowie będą częściej lądować na czas. Poza tym pakiet zwiększy bezpieczeństwo lotnictwa i uczyni je bardziej ekologicznym, jednocześnie poprawiając przepustowość – mówi Tajani, wiceprzewodniczący Komisji odpowiedzialny za transport.

W nowym pakiecie kwestie ochrony środowiska stanowią centralne zagadnienie w ramach jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej – oczekuje się, że poprawa zarządzania ruchem lotniczym przyczyni się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, za które odpowiada lotnictwo. Spodziewane są oszczędności rzędu do 10 % na jeden lot, co oznacza redukcję emisji CO2 o 16 mln ton rocznie i obniżenie rocznych kosztów o 2,4 mld euro.

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024