Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Biznes walczy z betonozą w Łodzi

Biznes walczy z betonozą w Łodzi
jw
22.11.2021, o godz. 17:51
czas czytania: około 4 minut
0

Plac między pałacem Poznańskich i hotelem Puro właśnie się zazielenia. Firmy mające swoje siedziby w najbliższej okolicy włączyły się aktywnie w wymianę granitowych płyt na rośliny. Sfinansują też ich późniejsze utrzymanie.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

W zazielenianie Łodzi coraz częściej angażuje się biznes. W ciągu dwóch ostatnich lat w wyniku takiej współpracy wysiane zostały łąki kwietne, posadzonych zostało kilkanaście tysięcy drzew i utworzono tzw. dzikie zakątki, czyli przestrzenie dla owadów zapylających.

Nie inaczej jest w przypadku zazieleniania Śródmieścia. W najbliższym czasie szarość zniknie z placu Wolności, rynku Starego Miasta i placu Dąbrowskiego. Już teraz trwają intensywne prace nad zerwaniem części granitowych płyt na placu między pałacem Poznańskich i hotelem Puro. W ich miejscu posadzone zostaną drzewa i krzewy.

Do działań miasta postanowiły włączyć się firmy mające swoje siedziby w najbliższej okolicy. Orange Polska, PwC, MakoLab, Warimpex, Puro Hotels i Commerzbank zostały partnerami nasadzeń i pokryją koszty późniejszego utrzymania nowych roślin.

Zmiany na placu przed Puro

Plac przed hotelem Puro bardzo się zmieni – zieleń pojawi się aż na 300 m.kw., powierzchnia biologicznie czynna zwiększy się o 750%, będzie także trzy razy więcej drzew. Na placu powstanie także ogródek.

– Chcemy, żeby ogródek, nad którym pracujemy był jedną z wizytówek tego placu i miejscem, w którym będzie można napić się wyśmienitej kawy w otoczeniu pięknej architektury. Dużą wartością całego projektu zazielenienia placu jest fakt, że większość firm sąsiadujących z placem bierze udział w tym przedsięwzięciu. Poczucie, że wspólnie zmieniamy tę przestrzeń jest bardzo budujące. Jestem przekonany, że wspólnie uda nam się stworzyć wyjątkową przestrzeń w naszym mieście – mówi Tomasz Rajkowski, Dyrektor Generalny PURO Hotel Łódź.

Dzięki współpracy z partnerami biznesowymi, na nasadzenia i pielęgnację zieleni na placu w kolejnych latach miasto otrzyma łącznie aż 170 tysięcy zł.

Łódzki biznes wspiera walkę z betonozą

– Zdecydowaliśmy się zaopiekować jedną z zielonych wysp na placu WOŚP, ponieważ w pełni utożsamiamy się z ideą wprowadzania zieleni do przestrzeni miejskiej i gorąco kibicujemy wszelkim inicjatywom, mającym na celu polepszanie komfortu życia w Łodzi. Skrzyżowanie Ogrodowej i Zachodniej to bez wątpienia obecnie jedna z wizytówek naszego miasta, a dla nas, MakoLabowiczów, to również codzienny widok z okien naszego biura w budynku Ogrodowa 8. Jako firma IT dostarczamy nowoczesne rozwiązania dla biznesu, których priorytetem jest wygoda i komfort ich użytkowania. Jako mieszkańcom Łodzi zależy nam na tym żeby mieszkać i pracować w ładnie zagospodarowanej przestrzeni. Cieszymy się, że możemy wspólnie o to zadbać – mówi Mirosław Sopek, Wiceprezes MakoLab SA.

– Bardzo się cieszymy, że bierzemy udział w akcji tworzenia bardziej zielonej Łodzi. Współpraca z miastem w tym projekcie była dla nas naturalna i oczywista. Jako PwC jesteśmy w Polsce już ponad 30 lat, a nasze biuro w Łodzi działa ponad 9. To nasz mały wkład w poprawę życia mieszkańców – dodaje Łukasz Koprowski, dyrektor łódzkiego biura PwC.

– Od początku naszej obecności w Łodzi, traktujemy sam hotel, jak i plac przed hotelem jako wspólną inwestycję z miastem. Miasto sprzedawało nieruchomość wraz z określonymi wytycznymi do zagospodarowania placu. Ten fragment miasta zasługiwał na dobrą architekturę, a sam plac miał za zadanie podkreślić i eksponować Pałac Poznańskiego. Okazało się jednak, że zbyt minimalistyczna forma placu zrealizowana przez Puro nie wypełnia oczekiwań miasta i jego mieszkańców. Bardzo pozytywnie odnieśliśmy się do inicjatywy miasta celem wprowadzenia zieleni oraz pomysłu na postawienie wielkiego serca i nadania nazwy placu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Chcemy, aby plac przed hotelem był miejscem pełnym życia, niech to będzie popularne miejsce spotkań w Łodzi. Pracujemy obecnie z miastem nad realizacją ogródka naszej kawiarni Biotiful na placu – mówi Przemysław Wieczorek, Dyrektor Zarządzający ds. inwestycji PURO Hotels.

– Zmiany klimatu muszą stać się przedmiotem troski biznesu XXI w. i najlepiej zaczynać właśnie od siebie, od swojego najbliższego otoczenia. Kiedy tylko usłyszeliśmy o tej wyjątkowej inicjatywie, od razu zdecydowaliśmy, że włączymy się w tę akcję – komentuje Jacek Selenta z Orange Polska.

– Róg ulic Zachodniej i Ogrodowej to kluczowy obszar dla miasta, który w ostatnich kilkunastu latach przeszedł ogromną transformację. Warimpex docenił ten rejon już dawno temu, inwestując w hotel andel’s oraz biurowiec Ogrodowa 8 Office, które odmieniły oblicze tego miejsca. Włączenie się w akcję zazielenienia Placu było dla nas naturalną konsekwencją naszych działań i cieszymy się, że możemy dołożyć kolejną cegiełkę i wspólnie zmieniać Łódź – dodaje Damian Sudół, Leasing Manager w Warimpex.

– Czujemy się odpowiedzialni za swoje najbliższe otoczenie i zależy nam na poprawie jego wyglądu, szczególnie jeśli przy okazji możemy wesprzeć środowisko poprzez nasadzenia zieleni – mówi Marek Gajowniczek, Dyrektor Centrum Technologii Cyfrowych Commerzbank w Łodzi.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ZM WEBINAR4 Fundacja Sendzimira [17.10-07.11.24]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Zieleń miejska
css.php
Copyright © 2024