Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Biznes walczy z betonozą w Łodzi

Biznes walczy z betonozą w Łodzi
jw
22.11.2021, o godz. 17:51
czas czytania: około 4 minut
0

Plac między pałacem Poznańskich i hotelem Puro właśnie się zazielenia. Firmy mające swoje siedziby w najbliższej okolicy włączyły się aktywnie w wymianę granitowych płyt na rośliny. Sfinansują też ich późniejsze utrzymanie.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

W zazielenianie Łodzi coraz częściej angażuje się biznes. W ciągu dwóch ostatnich lat w wyniku takiej współpracy wysiane zostały łąki kwietne, posadzonych zostało kilkanaście tysięcy drzew i utworzono tzw. dzikie zakątki, czyli przestrzenie dla owadów zapylających.

Nie inaczej jest w przypadku zazieleniania Śródmieścia. W najbliższym czasie szarość zniknie z placu Wolności, rynku Starego Miasta i placu Dąbrowskiego. Już teraz trwają intensywne prace nad zerwaniem części granitowych płyt na placu między pałacem Poznańskich i hotelem Puro. W ich miejscu posadzone zostaną drzewa i krzewy.

Do działań miasta postanowiły włączyć się firmy mające swoje siedziby w najbliższej okolicy. Orange Polska, PwC, MakoLab, Warimpex, Puro Hotels i Commerzbank zostały partnerami nasadzeń i pokryją koszty późniejszego utrzymania nowych roślin.

Zmiany na placu przed Puro

Plac przed hotelem Puro bardzo się zmieni – zieleń pojawi się aż na 300 m.kw., powierzchnia biologicznie czynna zwiększy się o 750%, będzie także trzy razy więcej drzew. Na placu powstanie także ogródek.

– Chcemy, żeby ogródek, nad którym pracujemy był jedną z wizytówek tego placu i miejscem, w którym będzie można napić się wyśmienitej kawy w otoczeniu pięknej architektury. Dużą wartością całego projektu zazielenienia placu jest fakt, że większość firm sąsiadujących z placem bierze udział w tym przedsięwzięciu. Poczucie, że wspólnie zmieniamy tę przestrzeń jest bardzo budujące. Jestem przekonany, że wspólnie uda nam się stworzyć wyjątkową przestrzeń w naszym mieście – mówi Tomasz Rajkowski, Dyrektor Generalny PURO Hotel Łódź.

Dzięki współpracy z partnerami biznesowymi, na nasadzenia i pielęgnację zieleni na placu w kolejnych latach miasto otrzyma łącznie aż 170 tysięcy zł.

Łódzki biznes wspiera walkę z betonozą

– Zdecydowaliśmy się zaopiekować jedną z zielonych wysp na placu WOŚP, ponieważ w pełni utożsamiamy się z ideą wprowadzania zieleni do przestrzeni miejskiej i gorąco kibicujemy wszelkim inicjatywom, mającym na celu polepszanie komfortu życia w Łodzi. Skrzyżowanie Ogrodowej i Zachodniej to bez wątpienia obecnie jedna z wizytówek naszego miasta, a dla nas, MakoLabowiczów, to również codzienny widok z okien naszego biura w budynku Ogrodowa 8. Jako firma IT dostarczamy nowoczesne rozwiązania dla biznesu, których priorytetem jest wygoda i komfort ich użytkowania. Jako mieszkańcom Łodzi zależy nam na tym żeby mieszkać i pracować w ładnie zagospodarowanej przestrzeni. Cieszymy się, że możemy wspólnie o to zadbać – mówi Mirosław Sopek, Wiceprezes MakoLab SA.

– Bardzo się cieszymy, że bierzemy udział w akcji tworzenia bardziej zielonej Łodzi. Współpraca z miastem w tym projekcie była dla nas naturalna i oczywista. Jako PwC jesteśmy w Polsce już ponad 30 lat, a nasze biuro w Łodzi działa ponad 9. To nasz mały wkład w poprawę życia mieszkańców – dodaje Łukasz Koprowski, dyrektor łódzkiego biura PwC.

– Od początku naszej obecności w Łodzi, traktujemy sam hotel, jak i plac przed hotelem jako wspólną inwestycję z miastem. Miasto sprzedawało nieruchomość wraz z określonymi wytycznymi do zagospodarowania placu. Ten fragment miasta zasługiwał na dobrą architekturę, a sam plac miał za zadanie podkreślić i eksponować Pałac Poznańskiego. Okazało się jednak, że zbyt minimalistyczna forma placu zrealizowana przez Puro nie wypełnia oczekiwań miasta i jego mieszkańców. Bardzo pozytywnie odnieśliśmy się do inicjatywy miasta celem wprowadzenia zieleni oraz pomysłu na postawienie wielkiego serca i nadania nazwy placu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Chcemy, aby plac przed hotelem był miejscem pełnym życia, niech to będzie popularne miejsce spotkań w Łodzi. Pracujemy obecnie z miastem nad realizacją ogródka naszej kawiarni Biotiful na placu – mówi Przemysław Wieczorek, Dyrektor Zarządzający ds. inwestycji PURO Hotels.

– Zmiany klimatu muszą stać się przedmiotem troski biznesu XXI w. i najlepiej zaczynać właśnie od siebie, od swojego najbliższego otoczenia. Kiedy tylko usłyszeliśmy o tej wyjątkowej inicjatywie, od razu zdecydowaliśmy, że włączymy się w tę akcję – komentuje Jacek Selenta z Orange Polska.

– Róg ulic Zachodniej i Ogrodowej to kluczowy obszar dla miasta, który w ostatnich kilkunastu latach przeszedł ogromną transformację. Warimpex docenił ten rejon już dawno temu, inwestując w hotel andel’s oraz biurowiec Ogrodowa 8 Office, które odmieniły oblicze tego miejsca. Włączenie się w akcję zazielenienia Placu było dla nas naturalną konsekwencją naszych działań i cieszymy się, że możemy dołożyć kolejną cegiełkę i wspólnie zmieniać Łódź – dodaje Damian Sudół, Leasing Manager w Warimpex.

– Czujemy się odpowiedzialni za swoje najbliższe otoczenie i zależy nam na poprawie jego wyglądu, szczególnie jeśli przy okazji możemy wesprzeć środowisko poprzez nasadzenia zieleni – mówi Marek Gajowniczek, Dyrektor Centrum Technologii Cyfrowych Commerzbank w Łodzi.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Zieleń miejska
css.php
Copyright © 2024