Komisja Europejska chce by od 2012 roku, nowe auta emitowały średnio 130, a nie jak obecnie ponad 160, gramów dwutlenku węgla na przejechany kilometr

W ten sposób Bruksela angażuje koncerny samochodowe do walki ze zmianami klimatycznymi, wymuszając na nich redukcje zanieczyszczeń. W przyszłym roku do akcji włączone zostaną również firmy oponiarskie i producenci paliw. Zatem nie tylko emisja silników zostanie ograniczona, redukcję zanieczyszczeń ma zapewnić też zwiększone użycie biopaliw, oraz specjalnych opon, czy klimatyzacji. – Jeśli Unia Europejska chce osiągnąć ambitne cele dotyczące ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, musi w sposób sprawiedliwy zmusić do tego wszystkie sektory – powiedział komisarz do spraw środowiska Stavros Dimas.  

Za przekroczone limity będą kary. Wprowadzane będą stopniowo – 2012 roku, za każdy gram dwutlenku węgla ponad limit, producent zapłaci 20 euro, w 2015 roku już 95 euro. Wejście w życie nowych przepisów spowoduje wzrost cen samochodów w Europie. Komisja szacuje, że auta będą droższe średnio o 1300 euro.

źródło: polskieradio.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj