Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Czysta przyjemność - jak to się robi w Krakowie

Czysta przyjemność - jak to się robi w Krakowie
25.09.2009, o godz. 9:25
czas czytania: około 2 minut
0

1304 mandaty karne na sumę prawie 62 tys. złotych, 154 wnioski do sądu o ukaranie, 512 pouczeń - podsumowano efekty kampanii społecznej „Czysta przyjemność” na rzecz edukacji mieszkańców w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania zwierząt domowych, a w szczególności psów.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

– Konsekwentnie zmierzamy do tego, by nasze miasto stało się czyste – mówi Janusz Wiaterek, komendant krakowskiej Straży Miejskiej na konferencji prasowej podsumowującej pierwszy etap kampanii. Z obserwacji strażników miejskich wynika, że coraz więcej osób posiadających psy interesuje się, skąd można wziąć materiały do sprzątania odchodów. – Kiedyś widok osoby sprzątającej był rzadkością, teraz jest czymś naturalnym – wskazuje komendant Wiaterek.

Od czasu inauguracji kampanii w parkach i na skwerach Krakowa pojawiło się więcej specjalnych koszy na psie odchody. Obecnie na terenie miasta jest około 520 takich koszy. W przyszłym roku będzie ich jeszcze więcej. Nieczystości po czworonogach można też wyrzucać do zwykłych pojemników na śmieci. – Jesienią pojawi się też na ulicach Krakowa pięć specjalnych odkurzaczy do usuwania psich nieczystości – informuje Teresa Kowalińska, kierownik działu Czystości Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Oprócz działań edukacyjnych i informacyjnych, do sukcesu kampanii i zmiany zachowań mieszkańców przyczyniły się też restrykcje stosowane przez Straż Miejską. – Przez pierwsze osiem miesięcy tego roku wystawiliśmy 1304 mandaty karne na łączną kwotę prawie 62 tysięcy złotych – wymienia Janusz Wiaterek. Strażnicy sporządzili też 154 wnioski o ukaranie przez sąd właścicieli psów. 512 osób zostało pouczonych. Osoby, które nie dopełniają obowiązków związanych z posiadaniem psa, muszą się liczyć z mandatem w wysokości nawet do 500 złotych.

Jak zapewniają przedstawiciele Miasta, kampania na rzecz edukacji mieszkańców w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania zwierząt domowych, a w szczególności psów będzie kontynuowana. – Do firmowania naszych działań chcemy zaprosić znane z mediów osobistości – mówi Jerzy Pal, krakowski aktor, radny dzielnicy XI, jeden z inicjatorów kampanii społecznej. Będzie też więcej działań edukacyjnych w szkołach.

Społeczna kampania na rzecz edukacji mieszkańców w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania zwierząt domowych, a w szczególności psów została zainaugurowana w połowie czerwca tego roku. Jej inicjatorem jest komendant Straży Miejskiej, który wspólnie z Kancelarią Prezydenta oraz Wydziałem Edukacji Urzędu Miasta opracował szczegółowy plan działania wszystkich podmiotów miejskich uczestniczących w kampanii. Obok Straży Miejskiej, pozytywnie odpowiedzieli na propozycję wzięcia w niej udziału przedstawiciele: Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, Zarządu Budynków Komunalnych oraz Rady i Zarządu Dzielnicy XI. Swoją pomoc w wizualną część przygotowywanego projektu zaoferował również Główny Plastyk Miasta.

źródło: krakow.pl

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024