Podstawową formą edukacji dzieci i młodzieży były warsztaty edukacyjne prowadzone na koloniach i obozach. Dla zorganizowanych grup Fundacja RECAL przygotowała specjalną ofertę łączącą edukację z zabawą. Poprzez aktywny udział w warsztatach i konkursach uczestnicy zdobywali atrakcyjne nagrody. W ten sposób zapoznawali się z podstawami selektywnej zbiórki odpadów. W bieżącym roku odbyło się 238 warsztatów, w których wzięło udział ponad 11 tys. dzieci i młodzieży.
Edukacja osób dorosłych odbywała się poprzez współpracę z mediami oraz za pośrednictwem materiałów informacyjno-promocyjnych w postaci plakatów i kartek pocztowych. Działania te miały także charakter promujący Kampanię i jej partnerów. Kartki pocztowe dodatkowo zawierały dokładne adresy punktów skupu surowców wtórnych leżących w pasie wybrzeża Bałtyku. W trakcie Kampanii plakaty i kartki pocztowe trafiały na kempingi, do sklepów i barów, na słupy ogłoszeniowe oraz do innych możliwych miejsc we wszystkich gminach uczestniczących w Kampanii. Ponadto we współpracujących punktach skupu dostępne będą bezpłatne worki do zbiórki puszek po napojach. Podczas Kampanii do 46 współpracujących z Fundacją RECAL punktów skupu trafiło 361 ton aluminiowych puszek po napojach. Łącznie podczas ośmiu dotychczasowych edycji do punktów skupu trafiło 2141 ton alu-puszek. Wszystkie te puszki trafiły do ponownego przetworzenia i zostaną przetworzone na nowe puszki do napojów. W ten sposób zostanie oszczędzone miejsce na składowiskach odpadów, a tym samym oszczędzone będą pieniądze przeznaczane na budowę i eksploatację tychże składowisk. Jedna tona puszek po napojach zawrócona z drogi na składowisko odpadów to oszczędność 100-150 zł kosztów składowania.
Na potrzeby Kampanii „Czyste Plaże” w 2007 roku przygotowano 3 tys. plakatów i 15 tys. kartek pocztowych oraz 20 tys. worków na puszki (małych i dużych), 20 tys. magnesów, 1 tys. koszulek, 4 tys. smyczy na klucze oraz 1 tys. puszek-skarbonek.
Komentarze (0)