Głównym jej celem było uwrażliwienie na dbałość o otoczenie i czystość terenów oraz zwrócenie uwagi uczestnikom Dni Morza na problem zaśmiecania przestrzeni w pobliżu miejsc zamieszkania, a w szczególności terenów zieleni i rekreacyjnych.
Czujemy się zobowiązani do apelowania do naszych konsumentów i lokalnych społeczności o dbałość o czystość miejsc zamieszkałych oraz obszarów zieleni. Chcielibyśmy przyczynić się do wzmocnienia świadomości ekologicznej, kładąc nacisk na to, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu piwa. Dlatego też będziemy zwracać uwagę na problem śmiecenia, ze szczególnym uwzględnieniem terenów zieleni i rekreacyjnych, gdzie bardzo często napotykamy m.in. na porzucone opakowania po napojach – mówi Adam Pawełas, menedżer ds. środowiska w Carlsberg Polska.
Pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych po piwie, w zamian otrzymując w specjalnych ekostrefach na Łasztowni i Wałach Chrobrego nagrody, tj. gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: czapki, maty plażowe, peleryny przeciwdeszczowe, długopisy i otwieracze. Fundacja przygotowała dla całych rodzin szereg konkursów promujących recykling. Za dobre odpowiedzi można było otrzymać np. sprzęt sportowy oraz bawełniane torby wielokrotnego użytku, a także samodzielnie je pomalować pod okiem instruktorek Fundacji. W konkursach wzięło udział ponad tysiąc uczestników.
– Inicjatywa Bosmana pt. "Zadbaj o środowisko" jest korzystna dla każdego z nas, a przede wszystkim – dla Ziemi, o którą razem powinniśmy troszczyć się. Nasze śmieci wyrzucone na wysypiska staną się odpadami. Możemy jednak zamienić je na przydatne surowce, jeżeli tylko będziemy je codziennie segregować i poddawać recyklingowi, do czego zachęcamy wspólnie z browarem Bosman – mówi Dominik Dobrowolski, wiceprezes Fundacji EkoRozwoju.
Komentarze (0)