Akcja edukacyjna prowadzona przed wakacjami w łódzkich szkołach i przedszkolach cieszyła się dużą popularnością. Dlatego tym razem pracownicy GOŚ postanowili zaprosić dzieci do oczyszczalni. – Chcieliśmy, by najmłodsi na własne oczy mogli zobaczyć jak wygląda GOŚ od wewnątrz, czym zajmują się pracownicy, a przede wszystkim jak to się dzieje, że w oczyszczalni ścieki zamieniają się w czystą wodę – mówi Rafał Reszpondek, zastępca dyrektora ds. marketingu w GOŚ – Łódź Sp. z o.o.
Zwiedzanie było podzielone na dwie części. Najpierw dzieci oglądały krótki film pokazujący pracę oczyszczalni, a potem w zorganizowanych grupach zwiedzały teren GOŚ. Wycieczki zaczynały się w pobliżu urządzeń i instalacji oczyszczających ścieki, a kończyły przy Nerze, w miejscu, gdzie już czysta woda wpada do rzeki. Oczywiście wszędzie dzieciom towarzyszył sympatyczny szop, który jest maskotka miejskiej spółki.
Akcja edukacyjna „Szanuj sedes. Woda wraca" wystartowała w marcu br. W łódzkich szkołach i przedszkolach pracownicy GOŚ prowadzili zajęcia edukacyjne m.in. dotyczące zanieczyszczeń, które powinny trafiać do kosza na śmieci a nie do oczyszczalni. Dzieci otrzymały też kolorowy folder-komiks o przygodach szopa pracującego w łódzkiej oczyszczalni. Kampania była także skierowana do wszystkich łodzian. W marcu, w toaletach łódzkich pubów i restauracji pojawiły się plakaty, zawieszki oraz naklejki wspomagające akcję. Partnerami kampanii zostali: Urząd Miasta Łodzi, Łódzki Urząd Wojewódzki, Aqua Park Fala, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łodzi, łódzkie Lotnisko im. Reymonta, Międzynarodowe Targi Łódzkie i Toya Studios.
źródło: uml.lodz.pl
Komentarze (0)