Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Drzewko za Butelkę - ruszyła dziewiąta edycja

Drzewko za Butelkę - ruszyła dziewiąta edycja
02.02.2011, o godz. 15:06
czas czytania: około 2 minut
0

W IX edycji Akcji „Drzewko za Butelkę”, która potrwa od lutego do maja 2011 r. uczestniczyć będzie ponad 25 tysięcy młodych ekologów ze szkół i przedszkoli dziewięciu miejscowości: Bydgoszczy, Miszewa k. Gdańska, Włocławka, Kędzierzyna-Koźla, Tarnowa, Nowej Sarzyny, Puław, Brzegu Dolnego i Konina.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

W ramach ośmiu dotychczasowych edycji, dzieci z całej Polski zebrały ponad 9, 5 miliona butelek PET i posadziły 15 tysięcy drzewek.

W tym roku nad Akcją pieczę sprawuje 15 koordynatorów lokalnych – 14 firm chemicznych, skupionych wokół Programu „Odpowiedzialność i Troska” – pomysłodawcy przedsięwzięcia oraz Starostwo Powiatowe w Koninie. Akcja ma na celu aktywne dbanie o środowisko poprzez zbieranie niepotrzebnych i zaśmiecających otoczenie plastikowych butelek PET. Integruje firmy realizatorów Programu, placówki oświatowe, władze samorządowe, media oraz dzieci i ich rodziny. Zebrane butelki trafiają do recyklingu, a w zamian sadzone są drzewka. Najlepsza zbieraczka butelek PET wszystkich dotychczasowych edycji Akcji „Drzewko za Butelkę” to  Natalia Fedorowicz z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 6 w Kędzierzynie-Koźlu. Podczas ubiegłorocznej Akcji zgromadziła 39 049 sztuk. Opakowania pomagała jej zbierać nie tylko rodzina, ale i sąsiedzi.

Tegoroczna edycja ma swojego Ambasadora – została nim Hania Humorek, bohaterka serii książeczek dla dzieci, która doskonale wie, że zbieranie niepotrzebnych butelek PET jest przede wszystkim pożyteczne, ale może być także doskonałą zabawą, integrującą najbliższe otoczenie! Udowodniła to w książeczce „Hania Humorek Ratuje Świat”, której egzemplarze trafią do uczestników Akcji, dzięki wydawnictwu Egmont. Przedsiębiorstwo Uzdrowisko Ciechocinek S.A. przekaże dzieciom, które w tym roku włączą się w przedsięwzięcie, napoje Krystynka w butelkach PET. Niepotrzebne opakowania będą następnie zgniatane przez dzieci i młodzież specjalnymi zgniatarkami do butelek, których cześć ufunduje firma HSH Chemie Sp. z o.o.  Czwarty tegoroczny sponsor Akcji – Agencja STYL – edukacja leśna, przekaże uczestnikom Akcji gry „Piotruś”,  które uczą rozpoznawania gatunków drzew.

Na rzecz tej edycji Akcji, z inicjatywy Biura Nasiennictwa Leśnego, sadzonki drzew ponownie dostarczą Regionalne Dyrekcje Lasów Państwowych. Na młodych zbieraczy czekać będzie także moc innych atrakcji –  kwietniowe i majowe finały Akcji w każdym z miast, biorących udział w tegorocznej edycji, ekologiczne pikniki czy konkursy plastyczne. Najlepsi zbieracze butelek mogą liczyć na nagrody i niespodzianki. 


 

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024