Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Ekologia na zakupach

Ekologia na zakupach
15.10.2012, o godz. 8:14
czas czytania: około 2 minut
0

Ministerstwo Środowiska i Mariusz Czerkawski przekonują do ekozakupów! Powód? Blisko 2 mln torebek foliowych zużywają dziennie mieszkańcy samej tylko Warszawy. O zasadach odpowiedzialnej konsumpcji można dowiedzieć się z kampanii „Ekoszyk - ekologia jest w modzie".

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

Kampania Ekoszyk to odpowiedź na rosnącą świadomość ekologiczną Polaków. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, czy kupowane przez nich produkty nie szkodzą środowisku, czy zostały wyprodukowane z poszanowaniem zasad sprawiedliwego handlu. 

– Ekoszyk ma nam pomóc w codziennych wyborach. Podpowiada jak odróżnić produkty, które naprawdę mniej szkodzą środowisku, od tych, w których słowo EKO jest tylko marketingową przynętą. To także zachęta dla konsumentów do bardziej ekologicznych zachowań, a dla producentów wskazówka, by odpowiadać na rosnący popyt konsumentów na zielone produkty i usługi – mówi Marcin Korolec, minister środowiska.

Kampania Ekoszyk prowadzona jest przez Ministerstwo Środowiska już od dwóch lat, m.in. w formie strony internetowej (www.ekoszyk.com.pl) z praktycznymi poradami dotyczącymi codziennego życia. Obecnie rozpoczęły się działania w mediach społecznościowych, które wesprą promocję zrównoważonej konsumpcji. – Zrównoważona konsumpcja obejmuje szereg obszarów naszego życia. Wśród nich można choćby wymienić niemarnowanie żywności czy czytanie etykiet na produktach i wybieranie tych, które są przyjazne dla środowiska naturalnego. Do tych i innych zachowań będziemy zachęcać Polaków razem z Mariuszem Czerkawskim, który wspiera naszą kampanię – mówi Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Informacji o Środowisku w Ministerstwie Środowiska.

Hokeista Mariusz Czerkawski zdecydował się na udział w kampanii, bo idea odpowiedzialnej konsumpcji jest mu bardzo bliska. – Na co dzień dla swojej rodziny kupuję zdrową i lokalną żywność, a na zakupy zabieram torbę wielokrotnego użytku. Wybierając sprzęt RTV, decyduję się na ten energooszczędny. Staram się także pamiętać o drobnych i prostych, ale jakże istotnych dla ochrony środowiska czynnościach, jak wyłączanie światła przy wychodzeniu z pomieszczenia, czy zakręcanie wody podczas mycia zębów. Zachęcam do tego także całą moją rodzinę. To drobne czynności, ale skutecznie poprawiające jakość naszego życia i środowiska naturalnego – mówi Mariusz Czerkawski.

W ramach kampanii Ekoszyk w mediach społecznościowych prowadzone są działania na ekologicznych blogach i forach, a także na profilu Ministerstwa Środowiska na Facebooku, gdzie zbierane są m.in. pomysły na ekologiczny lifestyle i przykłady modnych eko-kreacji.  Na fanów Mariusza Czerkawskiego czekają natomiast konkursy, w których do wygrania będzie sesja zdjęciowa ze sportowcem. Kampania potrwa do 3 listopada.

WIęcej szczegółów na www.ekoszyk.com.pl i profilu www.facebook.com/MinSrodowiska.


 

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024