Kampania Ekoszyk to odpowiedź na rosnącą świadomość ekologiczną Polaków. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, czy kupowane przez nich produkty nie szkodzą środowisku, czy zostały wyprodukowane z poszanowaniem zasad sprawiedliwego handlu.
– Ekoszyk ma nam pomóc w codziennych wyborach. Podpowiada jak odróżnić produkty, które naprawdę mniej szkodzą środowisku, od tych, w których słowo EKO jest tylko marketingową przynętą. To także zachęta dla konsumentów do bardziej ekologicznych zachowań, a dla producentów wskazówka, by odpowiadać na rosnący popyt konsumentów na zielone produkty i usługi – mówi Marcin Korolec, minister środowiska.
Kampania Ekoszyk prowadzona jest przez Ministerstwo Środowiska już od dwóch lat, m.in. w formie strony internetowej (www.ekoszyk.com.pl) z praktycznymi poradami dotyczącymi codziennego życia. Obecnie rozpoczęły się działania w mediach społecznościowych, które wesprą promocję zrównoważonej konsumpcji. – Zrównoważona konsumpcja obejmuje szereg obszarów naszego życia. Wśród nich można choćby wymienić niemarnowanie żywności czy czytanie etykiet na produktach i wybieranie tych, które są przyjazne dla środowiska naturalnego. Do tych i innych zachowań będziemy zachęcać Polaków razem z Mariuszem Czerkawskim, który wspiera naszą kampanię – mówi Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Informacji o Środowisku w Ministerstwie Środowiska.
Hokeista Mariusz Czerkawski zdecydował się na udział w kampanii, bo idea odpowiedzialnej konsumpcji jest mu bardzo bliska. – Na co dzień dla swojej rodziny kupuję zdrową i lokalną żywność, a na zakupy zabieram torbę wielokrotnego użytku. Wybierając sprzęt RTV, decyduję się na ten energooszczędny. Staram się także pamiętać o drobnych i prostych, ale jakże istotnych dla ochrony środowiska czynnościach, jak wyłączanie światła przy wychodzeniu z pomieszczenia, czy zakręcanie wody podczas mycia zębów. Zachęcam do tego także całą moją rodzinę. To drobne czynności, ale skutecznie poprawiające jakość naszego życia i środowiska naturalnego – mówi Mariusz Czerkawski.
W ramach kampanii Ekoszyk w mediach społecznościowych prowadzone są działania na ekologicznych blogach i forach, a także na profilu Ministerstwa Środowiska na Facebooku, gdzie zbierane są m.in. pomysły na ekologiczny lifestyle i przykłady modnych eko-kreacji. Na fanów Mariusza Czerkawskiego czekają natomiast konkursy, w których do wygrania będzie sesja zdjęciowa ze sportowcem. Kampania potrwa do 3 listopada.
WIęcej szczegółów na www.ekoszyk.com.pl i profilu www.facebook.com/MinSrodowiska.
Komentarze (0)