Dwadzieścia gdyńskich rowerów, zachęcających mieszkańców do przesiadki z samochodów na ten ekologiczny środek transportu, padło ofiarą ataku artystycznej fantazji. Pojazdy z zabawnymi hasłami zostały pomalowane i udekorowane. To część unijnego projektu „SEGMENT”, w którym Gdynia uczestniczy.

Do wyboru do koloru: jest rower czerwony i zielony – z barwnymi kwiatami w koszykach. Nie sposób przeoczyć pomarańczowego wehikułu, który widoczny chyba będzie nawet w ciemności. Znalazł się też bardzo dziewczęcy, różowy pojazd – z niezbędnym bagażem, czyli lalką i misiami. Jeden z rowerów został przystrojony w różnokolorowe piórka, a inny – morski – w muszelki.

By je zobaczyć wystarczy przespacerować się chociażby ulicą Świętojańską czy 10 Lutego, w okolice gdyńskiego magistratu i jego filii. Rowery znajdują się bowiem w pobliżu firm i instytucji uczestniczących w konkursie „Do pracy na rowerze”. Jedną z nich jest Urząd Miasta. Kolorowe jednoślady mają do końca wakacji zachęcać do ekologicznego podróżowania.

MTP 300 x 250

Unijny projekt „SEGMENT” („Segmented marketing for energy efficient transport”) ma za zadanie przekonać mieszkańców do alternatywnych wobec samochodu, zarazem bardziej przyjaznych środowisku, sposobów przemieszczania się. W Gdyni realizowany jest od kwietnia 2010 r. i potrwa do marca 2013 r. Częścią projektu jest m.in. konkurs „Do pracy na rowerze”, a także kampanie skierowane do uczniów rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców oraz rodziców noworodków, którzy podróżują z pociechami do ośrodków zdrowia.

źródło: gdynia.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj