W ciągu najbliższych trzech lat Honda planuje dostarczenie klientom około 200 zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi samochodów FCX Clarity. Program leasingu tych samochodów rozpocznie się w lipcu 2008.

Będzie to pierwsze w skali światowej przedsięwzięcie prowadzące do wprowadzenia na rynek dużej ilości samochodów korzystających z technologii ogniw paliwowych. Rozpoczęto już proces wyboru klientów z grupy 50 tysięcy osób, które wyraziły zainteresowanie samochodem za pośrednictwem firmowej strony internetowej.

Honda przedstawi pierwszego klienta w momencie, gdy pierwszy samochód FCX Clarity zjedzie z taśmy montażowej w czasie uroczystości planowanej na 16 czerwca 2008 w Japonii, pokazany zostanie również jedyny na świecie obiekt produkcyjny przeznaczony do wytwarzania samochodów wyposażonych w ogniwa paliwowe. Podczas uroczystości Honda przedstawi też plany dotyczące udziału swoich amerykańskich dealerów w całym przedsięwzięciu, metody współpracy z użytkownikami nowego rodzaju samochodu, a także sposób wybierania użytkowników.

– Klienci, którzy zasiądą w nowych Hondach FCX, będą odgrywali istotną rolę w rozwoju technologii ogniw paliwowych – mówi John Mendel, wiceprezes American Honda – Będą oni swego rodzaju pionierami, którzy przyczynią się do rozpowszechnienia i spopularyzowania samochodów zasilanych ogniwami paliwowymi.

Honda FCX Clarity rozpoczęła swoją publiczną karierę od premiery samochodu koncepcyjnego FCX kolejnej generacji na Tokijskim Salonie Samochodowym w październiku 2005, a następną, już produkcyjną wersję samochodu FCX Clarity można było zobaczyć na Salonie Samochodowym w Los Angeles w listopadzie 2007. Tam też poinformowano o planach leasingowania samochodów klientom w Stanach Zjednoczonych. Początkowo FCX Clarity będzie dostępny w 3-letnim leasingu kosztującym 600 dolarów miesięcznie i skierowanym do mieszkańców Południowej Kalifornii.

Honda FCX Clarity jest samochodem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi nowej generacji. Napęd zapewniają dwa silniki elektryczne, którym energii dostarczają ogniwa paliwowe, wytwarzające parę wodną zamiast spalin, a sprawność energetyczna samochodu jest trzykrotnie wyższa od sprawności współczesnych pojazdów spalinowych zasilanych benzyną. Samochód zbudowano na zupełnie nowej platformie podwoziowej przeznaczonej do stosowania zoptymalizowanego zestawu ogniw paliwowych Honda V Flow (o pionowym przepływie wodoru i tlenu).


UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj