Hyundai Motor Company planuje rozpoczęcie w lipcu 2009 r. sprzedaży detalicznej pierwszego auta hybrydowego.

Początkowo samochód będzie dostępny tylko w Korei. Elantra LPI, na rodzimym rynku oznaczona symbolem Avante, jest pierwszym na świecie samochodem z napędem hybrydowym zasilanym płynnym gazem (LPG) oraz pierwszym, posiadającym nowoczesne baterie litowo – polimerowe. Napęd Elantry LPI HEV składa się z silnika spalinowego serii Gamma o pojemności 1.6l oraz silnika elektrycznego o mocy 15 kW. Moc przekazywana jest za pomocą przekładni bezstopniowej, co wydatnie ogranicza zużycie paliwa.

Obliczono, że koszty eksploatacji hybrydowego Hyundaia będą co najmniej 40% mniejsze w porównaniu z konkurencyjnym autami hybrydowymi dostępnymi na rynku.

CCJ 300 x 250

Elantra LPI HEV będzie droższa od podstawowego modelu ze względu na zastosowanie dodatkowego oprzyrządowania, składającego się z baterii litowo-polimerowych, silnika elektrycznego zasilanego prądem stałym oraz elektrycznego systemu sterowania. Jednak dodatkowe koszty związane z wyższą ceną zakupu powinny zwrócić się w ciągu dwóch lat.

Dodatkowym atutem Elantry LPI HEV jest niski poziom emisji CO2 – 103 g/km. Emisja pozostałych substancji zanieczyszczających środowisko zmniejszona została o 90% w porównaniu z tym samym modelem wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy. Dzięki temu nowy Hyundai z napędem hybrydowym zakwalifikowany został do grupy aut o "super niskiej emisji zanieczyszczeń" (Super Ultra Low Emission Vehicle).

Elantra LPI HEV jest pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w baterie litowo-polimerowe wielokrotnego ładowania, których wyłącznym dostawcą jest firma LG Chem, jeden z największych producentów akumulatorów na świecie. Wyższość baterii litowo-polimerowej nad litowo-jonową polega na większej pojemności energetycznej, niższych kosztach produkcji, oraz dłuższej żywotności.

źródło: hyundai.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj