Według oficjalnych danych, BlueHYBRID przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Do tego dochodzi średnie spalanie na poziomie 8 litrów na 100 kilometrów i emisja CO2 obniżona do 190 g/km.
S400 BlueHYBRID będzie pierwszym modelem na rynku, wyposażonym w baterię litowo-jonową, która jest dużo bardziej wydajna i lżejsza od baterii niklowych. Bateria została umieszczona pod maską silnika zamiast akumulatora, dzięki czemu nie zajmuje cennego miejsca w bagażniku.
Silnik elektryczny będzie odpowiadał za odzyskiwanie energii z hamowania, a dodatkową funkcją modułu hybrydowego będzie wyłączanie (i ponowne włączanie) silnika podczas dłuższego postoju, na przykład na światłach.
S400 BlueHYBRID wejdzie do sprzedaży w Europie w czerwcu 2009 roku.
źródło: auto-motor-i-sport.pl
fot: daimler.com
Komentarze (0)