Średni spadek sprzedaży na rynku samochodów o napędzie hybrydowym wyniósł 9,9 %, ale układ sił na rynku pozostał taki sam. Toyota zamknęła ubiegły rok bezkonkurencyjną sprzedażą na poziomie 241 tys. aut, podczas gdy Honda osiągnęła poziom tylko 31 tys sztuk, a trzeci w stawce Ford wypuścił ze swoich salonów już zaledwie 20 tys. samochodów, tym samym zanotował największy spadek sprzedaży na rynku, wynoszący 22 %.
Mimo tak czarnego okresu, znaleźli się tacy, którzy nie mają powodów do narzekań. I tak Nissan zanotował 5-procentowy wzrost zainteresowania jego autami hybrydowymi, a General Motors pobiło wszelkie rekordy popularności kończąc rok ze wzrostem sprzedaży wynoszącym 179 % – co było niewątpliwie wynikiem debiutu nowych aut tego koncernu, w segmencie samochodów hybrydowych w 2008 roku.
źródło: mototarget.pl
Komentarze (0)