Celem akcji, która rozpoczęła się 18 marca w Wielkiej Brytanii, jest zastąpienie używanych obecnie symboli jednym, uniwersalnym oznaczeniem informującym konsumenta o tym, czy opakowanie produktu nadaje się do recyclingu.

Ma to wyeliminować dezorientację, która uważana jest za jedną z głównych przeszkód na drodze do zwiększenia rat recyklingu.

Głównymi celami akcji jest promocja recyklingu w gospodarstwach domowych oraz wparcie władz lokalnych w działaniach recyklingowych i umożliwienie tym samym recyclingu produktów, które do tej pory nie były odzyskiwane. 

Akcje wsparło już wiele supermarketów. Między innymi do projektu przyłączyły się już takie firmy jak Tesco, Asda, Co-operative, Sainsbury’s i Kellog’s. Celem organizatorów pozyskanie członkowstwa 60 firm do końca roku.

Nowe oznaczenie będzie rozróżniało pomiędzy trzema kategoriami produktów:
'recyklingowane na szeroką skalę'
'sprawdź lokalne wytyczne recyklingu'
'obecnie nie poddane recyklingowi'

Projekt ‘The On-Pack Recycling Label’ jest rezultatem wspólpracy the British Retail Consortium (BRC) oraz the Waste & Resources Action Programme (WRAP).

źródło: CSRinfo.org

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj