Paliwo bioetanolowe E95 jest używane w motoryzacji od początku minionej dekady. Składa się z 95 proc. bioetanolu, resztę stanowi dodatek składników wspomagających samozapłon paliwa w silniku o zapłonie samoczynnym.
Ekologiczny napęd zamontowany w testowanym autobusie należy do najnowszej generacji silników bioetanolowych. Spełnia wymagania normy Euro 4 (producentów autobusów będzie ona obowiązywać od 2009 roku), a także najbardziej rygorystycznej normy czystości spalin EEV (samochody przyjazne środowisku) – zaznaczyła Natalia Kazberuk.
Samochodów Scania napędzanych paliwem E95 powstało do tej pory około 600. Poruszają się głównie po ulicach szwedzkich miast, ale można je spotkać także w Norwegii, Hiszpanii, we Włoszech i Wlk. Brytanii. Planowane są dostawy do Danii i Belgii. Pięć tego typu pojazdów eksploatowanych w Polsce jeździ w Słupsku.
źródło: PAP
Komentarze (0)