Spoty z udziałem kabaretowego artysty emitowane są w TVP Kraków.
„Pewnego słonecznego dnia funkcjonariusze Straży Miejskiej patrolując Planty Krakowskie na wysokości Filharmonii, dostrzegli spacerującego z psem Marcina Dańca. Podeszli do niego w momencie, gdy jego pies załatwił swoje potrzeby na trawniku…" – to początek spotu będącego częścią kampanii edukacyjno – informacyjnej promującej odpowiedzialne zachowania właścicieli psów. Od kilku dni spot emitowany jest w Telewizji Kraków. Z jednej strony satyryk „puszcza w nim oko do widza", ale z drugiej strony bardzo poważnie apeluje do właścicieli czworonogów: „to nasze miasto, nasze psy i nasze sprzątanie".
Od kilku lat, poprzez szerokie działania informacyjno-edukacyjne, miasto chce przełamać społeczny opór i wstyd związany z obowiązkiem sprzątania psich odchodów. Akcja przyniosła już rezultaty – właściciele psów coraz częściej nie tylko pamiętają o swoich obowiązkach, ale przypominają o nich swoim najbliższym czy sąsiadom. Zmianę mentalności właścicieli czworonogów w tym zakresie obserwują podczas patroli Strażnicy Miejscy. Zauważają, że coraz więcej osób podczas spaceru z psem ma przy sobie foliowe woreczki i łopatki.
W tym roku Straż Miejska odnotowała bowiem 306 wykroczeń w tym zakresie. Strażnicy wystawili 243 mandaty na kwotę 20 900 zł oraz 20 pouczeń. Sporządzono także 43 notatki pod wniosek do sądu o ukaranie. Mandat za niesprzątnięte odchody może wynieść nawet 500 złotych.
Więcej informacji na temat oraz akcji oraz spot z udziałem Marcina Dańca dostępny jest pod adresem www.strazmiejska.krakow.pl
Komentarze (0)