Brak wystarczających rozwiązań prawnych umożliwiających egzekwowanie od przedsiębiorców dbałości o odpowiednią estetykę szyldów skłonił Urząd Miasta, by właścicieli firm do tego zachęcać. – Klimat historycznego krajobrazu to nie tylko uroda zabytków, a w Krakowie wciąż zbyt wiele przypadkowych reklam, negatywnie oddziaływujących na ogólny wizerunek miasta. Dlatego zależy nam, aby zachęcić i zmobilizować przedsiębiorców do większej dbałości o przestrzeń publiczną centrum Krakowa – mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
Przysłowiową „marchewką” dla firm, których szyldy dostosowane są do estetyki zabytkowego centrum Krakowa, jest specjalny list z podziękowaniem od Głównego Plastyka Miasta i bezpłatna reklama na stronach Magicznego Krakowa pod adresem www.krakow.pl . Reklama firmy zapewniona przez portal składa się z danych teleadresowych i zdjęcia. Firmy, które przyłączyły się do akcji podzielono na kategorie według branż: Galerie i Muzea, Księgarnie i Antykwariaty, Banki i Instytucje Finansowe, Kawiarnie, Baza Noclegowa, Restauracje, Salony jubilerskie , Sklepy, Szkoły językowe, Zakłady Usługowe oraz Pozostałe.
By tablica reklamowa w centrum Miasta mogła być „wzorowa”, opiniuje ją Główny Plastyk Miasta i Miejski Konserwator Zabytków. Jeśli szyld wystaje nad pas jezdni czy chodnika, konieczne są również uzgodnienia z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Nie ma jednolitych wytycznych co do poprawnego wyglądu szyldu, ponieważ zależy to od wielu czynników – m.in. specyfiki miejsca i jego otoczenia. Wzór szyldu jest więc uzgadniany indywidualnie. Główny Plastyk Miasta Jacek Maria Stokłosa zapewnia, że opiniowanie nie trwa długo, by tablica mogła zawisnąć jak najszybciej. Jak zauważa Stokłosa, akcja przyniosła efekty – są miejsca, gdzie widać znaczną poprawę – jak choćby ulica św. Marka czy ulica św. Tomasza. Wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia gdyż uzgodnione tablice reklamowe stanowią około 20 % wszystkich szyldów w centrum miasta.
źródło: krakow.pl
Komentarze (0)