Reklama

AD1A STIHL [01.05-24.05.2024]

Krosno chwali się rosnącą popularnością swojego PSZOK

Krosno chwali się rosnącą popularnością swojego PSZOK
Bartłomiej Leśniewski
19.01.2024, o godz. 9:56
czas czytania: około 2 minut
0

Krośnieński PSZOK W 2023 r. odwiedziło 27 038 mieszkańców, tj. o ponad 5000 osób więcej niż w 2022 roku. – Ten wynik dowodzi, że skutecznie udało się nam zachęcić mieszkańców do selektywnej zbiórki odpadów – mówi Janusz Fic, prezes Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego (KHK).

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

„W 2023 r. mieszkańcy Krosna oddali do PSZOK-u ponad 2959 ton odpadów selektywnie zebranych. Najwięcej było odpadów zielonych, ulegających biodegradacji, tj. blisko 1730 ton” – czytamy w komunikacie KHK .

Morfologia

W dalszej kolejności na sporządzonej przez KHK liście znalazły się : odpady wielogabarytowe – ponad 483 tony, gruz – ponad 294 tony, opakowania z tworzyw sztucznych – ponad 72 tony, popioły – 70,5 tony, opakowania z papieru i tektury – blisko 57,5 tony, materiały konstrukcyjne zawierające gips – 43 tony, szkło budowlane (np. szyby okienne) ok. 24,5 tony oraz opakowania ze szkła (np. słoiki) – ok. 24 tony, a także ponad 26 ton papy odpadowej.

Dodatkowo mieszkańcy oddali do PSZOK-u ok. 8 tys. sztuk opon, ponad 17 ton odzieży i ponad 9 ton tekstyliów, 33 tony zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, w tym ponad 9 ton sprzętu zawierającego freony, oraz blisko 13 ton farb i tuszy, w tym drukarskich.

Powody do satysfakcji

Najwięcej osób skorzystało z usług Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych we wrześniu 2023 r., tj. 3458, przy czym zainteresowanie działalnością PSZOK było spore przez cały 2023 rok: maj – 2899 osób, czerwiec – 2470, lipiec – 3294, sierpień – 3117, październik – 3114, czy listopad – 2043 osoby.

– Myślę, że te liczby mówią sporo… Mieszkańcy Krosna chętnie korzystają z usług Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Cieszymy się z tego bardzo, ponieważ naszym celem budowy PSZOK był zachęcenie mieszkańców do idei segregowania odpadów i właściwego postępowania z nimi. Niesłabnące, a wręcz rosnące zainteresowanie PSZOK, daje powody do satysfakcji, gdyż misją naszej spółki jest praca dla mieszkańców i dla środowiska – podkreśla Janusz Fic, prezes KHK.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

Envicon – po enviconie od 13.12.2023 AD1A

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Odpady
css.php
Copyright © 2024