Ideą wydarzenia jest promocja szeroko pojętego recyklingu odpadów wtórnych, przy jednoczesnej promocji kultury. Partnerem akcji jest MPO w Warszawie.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, mieszkańcy, którzy przyniosą ze sobą opakowania wykonane z papieru, szkła, plastiku, metalu, lub zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny otrzymają m.in. do teatrów, kin, lub muzeów, na najbliższe wydarzenia kulturalne mające miejsce na terenie Warszawy.
– W tegorocznej edycji akcji mamy zagwarantowane ponad 1500 biletów – w sumie ponad 40 ośrodków kulturalnych wraz z wejściówkami na inne wydarzenie kulturalne takie jak koncerty – wszystko na terenie Warszawy, dlatego wierzę, że jak w roku ubiegłym akcja sama w sobie będzie dużym wydarzeniem i przyciągnie tłumy Warszawiaków – mówi Dominik Dobrowolski, organizator i pomysłodawca akcji.
– Dzięki akcji uświadamiamy sobie jak ważna dla środowiska naturalnego jest odpowiednia gospodarka surowcami wtórnymi. Wierzę, że w ten łatwy i przyjemny sposób przybliżamy sobie istotę jak i potrzebę takich działań, dlatego niezmiernie cieszę się, że Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie może 4 raz z rzędu wesprzeć organizację tej akcji – mówi Joanna Mroczek, rzecznik MPO w Warszawie.
Aby otrzymać bilet należy przynieść na akcję minimum jedno z poniższych:
• 1 sztukę sprzętu elektronicznego dużego (lodówka, telewizor, komputer)
• 3 sztuki sprzętu elektrycznego małego (świetlówki, suszarki do włosów…)
• 10 butelek lub słoików szklanych
• 10 butelek lub kubeczków plastikowych
• 10 puszek aluminiowych po napojach
• 10 kartonów po napojach (mleku, sokach…)
• 10 zużytych baterii
• 5 kg makulatury
Jedna osoba może otrzymać maksymalnie 1 bilet, bilety będą rozdawane aż do wyczerpania.
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie jest Głównym Partnerem wydarzenia w stolicy. Spółka w ramach akcji odbierze odpady i przekaże do ponownego przetworzenia.
Szczegółowe informacje o akcji „Kultura to natura” dostępne są na www.mpo.com.pl oraz www.cycling-recycling.eu.
Komentarze (0)