W poprzednim numerze czasopisma „Energia i Recykling” (12/2023) przybliżyliśmy aspekty prawne budowy ładowarek pojazdów elektrycznych – zarówno tych przydomowych, jak i komercyjnych, dostępnych publicznie. Odrębną kategorię ładowarek stanowią te przeznaczone do ładowania pojazdów transportu publicznego. Ich dostępność i przeznaczenie są inne, podobnie jak prawo z nimi związane. 

Warto na początek wyjaśnić warstwę definicyjną. Infrastruktura ładowania drogowego transportu publicznego rozumiana jest jako punkty ładowania wraz z niezbędną do ich funkcjonowania infrastrukturą towarzyszącą. Założenie jest takie, że przeznaczone są one do ładowania pojazdów samochodowych wykorzystywanych w komunikacji zbiorowej, w szczególności autobusów zeroemisyjnych. 

Infrastruktura ładowania

Infrastrukturą ładowania drogowego transportu publicznego będą także stacje wodoru, czyli zespoły urządzeń, w tym punkty tankowania wodoru, wraz z niezbędną infrastrukturą pomocniczą oraz zbiornikami magazynowymi, służące do tankowania wodoru. W niniejszym artykule skupiamy się jednak jedynie na ładowaniu pojazdów energią elektryczną. 

Warto wyjaśnić także, czym dokładnie jest punkt ładowania energii elektrycznej. To urządzenie umożliwiające ładowanie pojedynczego pojazdu elektrycznego, pojaz...