Łódź: nagrody na Piotrkowskiej

Łódź: nagrody na Piotrkowskiej
29.12.2009, o godz. 8:26
czas czytania: około 2 minut
0

Już po raz drugi w konkursie pt. „Przywróćmy blask ulicy Piotrkowskiej” miasto doceniło tych, którzy inwestują własne pieniądze, aby reprezentacyjny deptak świecił przykładem dla reszty miasta.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

W tym roku władze Łodzi zachęcały do promowania walorów estetycznych nie tylko w kategorii „witryna roku” i „elewacja roku”, ale i namawiały do większych starań o urodę lokalnych podwórek. O nagrody finansowe walczyło łącznie 21 podmiotów. 

Jury zdecydowało, że najładniejsza witryna należy do sklepu odzieżowego „LOLA” przy Piotrkowskiej 59 (firma Dresscode Sp. z o o). Doceniono ją za dopełnienie wnętrza lokalu kulturą wystawienniczą. Najatrakcyjniejsza elewacja w mieście znajduje się przy Piotrkowskiej 19 (Wspólnota Mieszkaniowa Nieruchomości). Tutaj szacunek ekspertów zyskało odtworzenie detalu architektonicznego i powrót do historycznej kolorystyki. Wyróżnienie w tej kategorii zdobyła również elewacja przy ul. Piotrkowskiej 49 (Urszula Harast). Za zagospodarowanie przestrzeni podwórza, wydobycie jego historycznych elementów oraz trafny dobór kompozycji roślinnych uhonorowano podwórko przy ul. Piotrkowskiej 51 ( „Nieruchomości” Grzegorz Furtak). Wyróżnienie w tej kategorii otrzymało także podwórko przy ul. Piotrkowskiej 89 (spółka Olimpu Investment).

Ci, którzy w konkursie postanowili zmierzyć się z estetycznymi wyzwaniami otrzymali od 5 tys. zł (witryna roku) przez 40 tys. zł. (podwórze roku) do 60 tys. zł. (elewacja roku).

– Cieszę się nie tylko z tych nagród, ale także z tak dużej liczby zgłoszeń w tegorocznym konkursie – mówił prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki. – Mam nadzieję, że podobnie jak w tym roku, tak i w przyszłym będziemy mieli ogromne problemy z wyłonieniem zwycięzców.

Propagowanie ulicy Piotrkowskiej jako reprezentacyjnego fragmentu Łodzi oraz mobilizacja mieszkańców, przedsiębiorców i instytucji do podejmowania prac związanych z podniesieniem walorów estetycznych budynków, witryn i podwórek są ważne w kontekście całego miasta – twierdzą architekci.

– Zmiana oblicza Piotrkowskiej to zmiana oblicza Łodzi – przekonuje Włodzimierz Adamiak, pełnomocnik prezydenta ds. ulicy Piotrkowskiej. – Oczywiście jedna recepta czy jeden pomysł nie rozwiąże problemów tej ulicy. Jednak zależy mi na tym, aby w świadomości mieszkańców główna ulica miasta była inna niż wszystkie. To ma być kawałek przestrzeni, z którego łodzianie będą dumni.

Konkurs jest jednym z działań zapisanych w „Strategii dla ulicy Piotrkowskiej”.

źródło: uml.lodz.pl

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2025