W tym roku władze Łodzi zachęcały do promowania walorów estetycznych nie tylko w kategorii „witryna roku” i „elewacja roku”, ale i namawiały do większych starań o urodę lokalnych podwórek. O nagrody finansowe walczyło łącznie 21 podmiotów.
Jury zdecydowało, że najładniejsza witryna należy do sklepu odzieżowego „LOLA” przy Piotrkowskiej 59 (firma Dresscode Sp. z o o). Doceniono ją za dopełnienie wnętrza lokalu kulturą wystawienniczą. Najatrakcyjniejsza elewacja w mieście znajduje się przy Piotrkowskiej 19 (Wspólnota Mieszkaniowa Nieruchomości). Tutaj szacunek ekspertów zyskało odtworzenie detalu architektonicznego i powrót do historycznej kolorystyki. Wyróżnienie w tej kategorii zdobyła również elewacja przy ul. Piotrkowskiej 49 (Urszula Harast). Za zagospodarowanie przestrzeni podwórza, wydobycie jego historycznych elementów oraz trafny dobór kompozycji roślinnych uhonorowano podwórko przy ul. Piotrkowskiej 51 ( „Nieruchomości” Grzegorz Furtak). Wyróżnienie w tej kategorii otrzymało także podwórko przy ul. Piotrkowskiej 89 (spółka Olimpu Investment).
Ci, którzy w konkursie postanowili zmierzyć się z estetycznymi wyzwaniami otrzymali od 5 tys. zł (witryna roku) przez 40 tys. zł. (podwórze roku) do 60 tys. zł. (elewacja roku).
– Cieszę się nie tylko z tych nagród, ale także z tak dużej liczby zgłoszeń w tegorocznym konkursie – mówił prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki. – Mam nadzieję, że podobnie jak w tym roku, tak i w przyszłym będziemy mieli ogromne problemy z wyłonieniem zwycięzców.
Propagowanie ulicy Piotrkowskiej jako reprezentacyjnego fragmentu Łodzi oraz mobilizacja mieszkańców, przedsiębiorców i instytucji do podejmowania prac związanych z podniesieniem walorów estetycznych budynków, witryn i podwórek są ważne w kontekście całego miasta – twierdzą architekci.
– Zmiana oblicza Piotrkowskiej to zmiana oblicza Łodzi – przekonuje Włodzimierz Adamiak, pełnomocnik prezydenta ds. ulicy Piotrkowskiej. – Oczywiście jedna recepta czy jeden pomysł nie rozwiąże problemów tej ulicy. Jednak zależy mi na tym, aby w świadomości mieszkańców główna ulica miasta była inna niż wszystkie. To ma być kawałek przestrzeni, z którego łodzianie będą dumni.
Konkurs jest jednym z działań zapisanych w „Strategii dla ulicy Piotrkowskiej”.
źródło: uml.lodz.pl
Komentarze (0)