W ramach kampanii „Twoje działania wpływają na klimat” w pięciu wybranych centrach handlowych, w różnych miastach Polski odbywają się imprezy Komisji Europejskiej. Osoby odwiedzające centrum handlowe mają możliwość znaleźć się w pokoju przytulnego mieszkania, w którym obok telewizora, komputerów, lampy, odkurzacza i kanapy, można znaleźć także materiały informacyjne Komisji Europejskiej poświęcone zmianom klimatycznym i sposobom na "domowe" oszczędności energii elektrycznej i wody.
Ta, symulująca mieszkanie, ogólnodostępna instalacja edukacyjna, pozwala dowiedzieć się, jak poprzez zmianę codziennych nawyków i przyzwyczajeń oszczędzać energię i redukować emisję dwutlenku węgla.
Ambasadorem kampanii Komisji Europejskiej jest znany polski sportowiec Przemysław Saleta. – Wyjmowanie z kontaktu nieużywanej akurat ładowarki do telefonu, wyłączanie telewizora za pomocą przycisku a nie pilota, to przecież nic nie kosztuje, a ile można zyskać – mówił zebranym Przemysław Saleta. Mieszkańcy Lublina ustawiali się do niego w kolejce po autograf i pamiątkowe zdjęcie.
Mieszkańcy Lublina już od rana odwiedzali "duży pokój" Komisji Europejskiej. Chętnie odpowiadali na pytania konkursowe, np. o to ile litrów wody możemy zaoszczędzić zakręcając kurek w czasie mycia zębów. Co godzinę, 5 osób wygrywało nagrody ufundowane przez Komisję Europejską.
źródło: ec.europa.eu
Komentarze (0)