Z początkiem czerwca ruszyła ogólnopolska kampania zachęcająca Polaków do wytwarzania taniej energii elektrycznej na własne potrzeby przez instalację paneli fotowoltaicznych na dachach domów jednorodzinnych. Jej ambasadorką została Małgorzata Kożuchowska. To wspólna akcja Ministerstwa Klimatu, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz PKO Banku Polskiego.

Celem kampanii jest budowanie świadomości nt. możliwości płynących z wykorzystania energii odnawialnej w polskich domach jednorodzinnych oraz rozwijanie rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych. Kampania promuje program „Mój Prąd”, w którym na zwiększenie produkcji energii elektrycznej z prosumenckich instalacji PV o mocy 2-10 kW przeznaczono ok. 1 mld zł.

Do tej pory do programu zgłosiło się ponad 73 tys. osób. Efektem jest 408 MW zainstalowanej mocy. Od 31 marca wnioski składać można on-line, a od 22 maja wprowadzono kolejne ułatwienie – możliwość składnia elektronicznych wniosków na gov.pl przez pełnomocnika.

„Mój Prąd” został też zintegrowany z innym rządowym programem „Czyste Powietrze” (budżet 103 mld zł na wymianę tzw. kopciuchów i termomodernizację domów jednorodzinnych). Od 15 maja potencjalni beneficjenci „Czystego Powietrza” mogą uzyskać dotację również na montaż instalacji fotowoltaicznej, bez konieczności składania dwóch osobnych wniosków.

Oba ogólnopolskie programy – „Mój Prąd” i „Czyste Powietrze” – wpisują się w działania rządu, zmierzające do likwidacji niskiej emisji i poprawy jakości powietrza w polskich miastach i mniejszych miejscowościach, a tym samym są orężem w walce ze smogiem.

Wspólna kampania na rzecz rozwoju fotowoltaiki w pierwszej kolejności obejmuje emisję spotu telewizyjnego oraz działania w internecie. Następnie zostanie ona rozszerzona o promocję radiową. Towarzyszy jej też specjalne stworzona strona internetowa mamyklimat.pl, gdzie znajdują się m.in. ciekawostki dotyczące fotowoltaiki i jej wpływu na środowisko.

Czytaj więcej

Skomentuj