Czy podczas mycia zębów zakręcasz kran? Marnotrawienie wody to zły nawyk. I to nie tylko dlatego, że zwiększa Twoje wydatki. Oszczędzanie wody to główny temat opublikowanego właśnie filmu, który jest częścią kampanii “Generation Awake”, zachęcającej Europejczyków do zmiany nawyków konsumpcyjnych. Bohaterem filmiku jest Maniek Wodny Maniak – neurotyczne wiaderko.

Komisja Europejska zamieściła w internecie nowy film stanowiący część kampanii „Generation Awake!”, której celem jest ostrzeżenie konsumentów o niebezpieczeństwie, jakie stwarzają niezrównoważone modele konsumpcji.

W filmie występuje Maniek Wodny Maniak – neurotyczne wiaderko, które wypowiada się na temat nadmiernego zużycia wody. Film odsyła do wielojęzycznej strony internetowej Generation Awake, której zadaniem jest pobudzenie refleksji obywateli na temat ich nawyków konsumpcyjnych oraz pomoc w ich zmianie, tak aby ich styl życia stał się bardziej zrównoważony.

CCJ 300 x 250

Film z Mańkiem Wodnym Maniakiem mozna zobaczyć tutaj.

W tym roku pojawią się także inne elementy kampanii, w tym nowa zakładka na stronie internetowej poświęcona tzw. śladowi wodnemu towarów – to informacja o ilości wody potrzebnej do wyprodukowania np. dżinsów, hamburgera czy piwa.

„Generation Awake”jest prowadzoną przez Komisję Europejską kampanią dotyczącą efektywnego użytkowania zasobów. Jej celem jest szerzenie wiedzy na temat środowiskowych, gospodarczych, społecznych i indywidualnych skutków użytkowania zasobów w sposób niezgodny z zasadami zrównoważonej gospodarki oraz zmiana modeli konsumpcji i zachowania. Celem nadrzędnym zaś jest pomoc obywatelom w tworzeniu odpowiedzialnych zachowań konsumpcyjnych, które mają stać się nawykami.


 

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj