Likwidacja nielegalnych wysypisk śmieci w 2008 roku kosztowała Łódź ponad trzy miliony złotych. Niestety, nie wszystkie śmieci, które wytwarzają mieszkańcy trafiają we właściwe miejsce.

Zgodnie z obowiązującym regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie miasta, każdy właściciel nieruchomości musi podpisać umowę z firmą świadczącą wywóz nieczystości. Brak umowy oraz wyrzucanie odpadów w miejscach do tego nieprzeznaczonych karane jest grzywną do 5 tys. złotych.

Na usuwanie dzikich wysypisk wydano 3 294 tys. złotych. Najwięcej takich miejsc zlikwidowano na terenie Delegatury Łódź-Widzew (452), a największe koszty likwidacji poniosła Delegatura Łódź-Górna. Zdecydowanie najczęściej w takie ustronne miejsca trafiają odpady poremontowe (gruz, szyby, okna, styropian) oraz odpady pochodzące z gospodarstw domowych.

Unisoft 300 x 250

źródło: uml.lodz.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj