Firma zobowiązała się do ograniczenia emisji CO2 o ponad 6 tys. ton oraz do wprowadzenia do wiosny 2010 r. 20 ‘Zielonych Produktów’ ze znakiem ‘Eco ideas’.
Nowe ekologiczne zobowiązania podjęte przez Panasonic w Europie skupiają się wokół trzech obszarów strategii ‘Eco ideas’: produkowania wydajnych energetycznie produktów, oznaczonych etykietą ‘Eco ideas’; redukcji emisji CO2 w obiektach produkcyjnych firmy Panasonic i inicjowania aktywności ekologicznej wśród pracowników, klientów i społeczności lokalnych.
Panasonic ma długą tradycję jeśli chodzi o działania ekologiczne – już w 1918 r. pierwsze produkty wprowadzane do sprzedaży przez założyciela Konosuke Matsushita były wytwarzane z surowców wtórnych.
Do końca 2010 r. w ramach proekologicznego działania Panasonic zobowiązał się do wprowadzenia w Europie dwudziestu ‘Zielonych Produktów’, które będą oznaczone listkiem. „Zielona elektronika” będzie wyróżniała się najwyższą wydajnością energetyczną i największymi możliwościami zapobiegania emisji gazów cieplarnianych. W trakcie wytwarzania ekologicznej elektroniki inżynierowie Panasonic przeprowadzają „Ekologiczną Ocenę Produktu” tak, aby zidentyfikować i poprawić wskaźniki środowiskowe, w oparciu o zasadę 3Rs. Prowadzony jest też program „Clean Faktory” mający na celu ograniczenie emisji CO2 na poszczególnych etapach produkcji.
Źródło: www.panasonic.net/eco
Komentarze (0)