Rozwój techniki w sferze komunikacji wyznacza nowe granice ludzkich możliwości.

Nowe technologie w szeroko rozumianej łączności stają się katalizatorem różnorodnych rozwiązań. Telefon, telewizja oraz Internet są dostępne w ramach jednego systemu. Zwiększa się ilość urządzeń przenośnych, wśród których znajdują się m.in. smartfony i tablety.

Smartfony

Na podstawie raportu ?Marketing mobilny w Polsce? można uwzględnić dwie definicje telefonu typu smartfon. Pierwsza z nich oparta jest na subiektywnej deklaracji respondenta, czy posiada on takie urządzenie. Drugą opracowano na podstawie kryteriów bazujących na parametrach technicznych telefonu. Przyjmując, że smartfonem nazywamy telefon, który posiada dotykowy ekran lub pełną klawiaturę QWERTY i jednocześnie system operacyjny oraz możliwość instalowania aplikacji oraz korzystania z Internetu, to w 2013 r. udział smartfonów w rynku wynosił 33%. Różnica między udziałem w rynku mierzonym w oparciu o subiektywną deklarację (19%) a przyjęciem kryteriów opartych o parametry techniczne (33%) w dalszym ciągu wskazuje na niską świadomość Polaków, czym w ogóle jest smartfon. Warto zaznaczyć, że w 2012 r. aż 64% posiadaczy smartfonów nie zdawało sobie sprawy z faktu, że posiada właśnie ten typ telefonu. Rok później było to już 42%. Dziś zapewne świadomość jest jeszcze większa. Ponadto należy zwrócić uwagę na to, że największa dysproporcja była widoczna wśród użytkowników n...