Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2010 r. importerzy i producenci sprzedali w Polsce 333 599 samochodów osobowych – o 13 338 aut (4,2%) więcej niż rok wcześniej.
Średnia cena auta wzrosła o ponad 6% do 78,5 tys. zł, więc cały rynek nowych aut był w 2010 r. wart blisko 26,2 mld zł.
W Europie Zachodniej sprzedawanych jest ok. trzydziestu samochodów na tysiąc osób, gdy w Polsce ten wskaźnik jest czterokrotnie mniejszy. Polscy klienci chętnie korzystają z możliwości sprowadzenia używanych aut, które konkurują z nowymi. Wśród używanych ok. 11% miało mniej niż 4 lata i można szacować, że gdyby nie import samochodów z drugiej ręki, ci nabywcy powiększyliby rynek aut nowych o 50-60 tys. samochodów. Kryzys, niski kurs złotówki oraz powolne nasycenie rynku sprawiły, że import aut z drugiej ręki niemal nie zwiększył się w porównaniu z 2009 r. Do Polski w 2010 r. zostało sprowadzonych 718 286 aut, o niecałe 2% więcej niż w 2009 r. Kryzys spowodował dalszy spadek popularności nowszych aut (mających mniej niż 4 lata) – ich udział zmalał o ponad pół punktu procentowego do 11,1%. Także ubiegłoroczne wpływy z akcyzy wskazują, że klienci w 2010 r. nastawili się na tańsze auta.
 
Ilości w demontażu
Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), w Polsce ro...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?