Badania jakości paliwa formowanego na bazie słomy z pszenżyta i folii polietylenowej
Przykładem paliwa formowanego mogą być brykiety, które można scharakteryzować pod kątem zarówno składu elementarnego, jak i właściwości fizycznych czy cech wytrzymałościowych. Pod pojęciem składu elementarnego kryje się zawartość pierwiastków, wilgoci i popiołu. Właściwości fizyczne określane są poprzez wartość opałową, temperaturę topnienia popiołu, gęstość, kształt i wymiar brykietu. Cechy wytrzymałościowe natomiast określają zachowanie kształtu oraz odporność na ścieranie i kruszenie, są także wyznacznikami jakości brykietu. Przy określaniu cech wytrzymałościowych należy uwzględnić warunki transportowania, magazynowania i przechowywania paliwa, np. naciski w warstwie składowanego materiału, operacje załadunku i rozładunku czy długie odcinki transportowania oraz rodzaj technologii spalania3-7.
Problem sprowadza się do zbadania jakości paliw pod kątem właściwości paliwowych (wilgotności, składu elementarnego, wartości opałowej itp.), trwałości podczas transportu i składowania (zrzut, ściskanie, ścieranie) o...