Zgodnie z art. 37 ust. 6 Ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (DzU z 2010 r. nr 185, poz. 1243, z późn. zm.), marszałek województwa prowadzi wojewódzką bazę danych, dotyczącą wytwarzania i gospodarowania odpadami wraz z rejestrem udzielanych decyzji w zakresie wytwarzania i gospodarowania odpadami.
 
Niedpłatny dostęp do niej posiadają: ministrowie właściwi ds. środowiska i gospodarki, Główny Inspektor Ochrony Środowiska, Zarządy Narodowego i wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, Generalny i regionalni dyrektorzy ochrony środowiska, starostowie, wójtowie, burmistrzowie lub prezydenci miast, wojewódzcy inspektorzy ochrony środowiska oraz służby statystyki publicznej (art. 37 ust. 7 i 7a). Z kolei minister ds. środowiska prowadzi centralną bazę danych dotyczącą wytwarzania i gospodarowania odpadami (art. 37 ust. 10), a jednocześnie został upoważniony do określenia, w drodze rozporządzenia, niezbędnego zakresu informacji objętych obowiązkiem zbierania i przetwarzania oraz sposobu prowadzenia centralnej i wojewódzkich baz danych. Ma się przy tym kierować potrzebą ujednolicenia systemu zbierania i przetwarzania tych informacji (art. 37 ust. 12).
Konsekwencją zmian zarówno przepisów dotyczących zbiorczych zestawień danych, wprowadzonych Ustawą z 22 stycznia 2010 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych i...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?