BDO: będą dodatkowe obowiązki
Końcówka 2019 i początek 2020 r. były czasem wdrażania Bazy danych odpadowych ? nowego narzędzia do uregulowania obrotu odpadami i walki z szarą strefą. Nie będę przytaczał ogólnych problemów związanych z wprowadzaniem systemu, ponieważ o tym możemy poczytać na portalach internetowych oraz w prasie codziennej. Z racji mojej działalności społecznej w ramach struktur Stowarzyszenia EKO-AUTO chciałbym ukazać kilka problemów związanych ściśle z naszą branżą ? demontażem pojazdów.
Szczęśliwie stacje demontażu pojazdów zostały wprowadzone do systemu dużo wcześniej niż pozostała grupa przedsiębiorców (głównie wytwórców odpadów). Oczywiście, musiały wnioskami aktualizacyjnymi uzupełnić zakres prowadzonych działalności. Najczęściej dotyczyło to obszarów transportu, zbierania i wytwarzania odpadów. Zapobiegliwi uczynili to już w 2018 r., tuż przed lipcowym terminem. Spóźnialscy musieli dzielić swój czas i przestrzeń z tysiącami składanych wniosków w listopadzie i grudniu 2019 r.
Przedstawiciele Stowarzyszenia EKO-AUTO aktywnie włączyli się w testowanie systemu administrowania gospodarką odpadami. Pracownicy Instytutu Ochrony Środowiska osobiście przeszkolili przedsiębiorców zrzeszonych w naszej organizacji. Podczas spotkań przedstawiono wiele propozycji i ciekawych rozwiązań. Po fazie szkoleń i testów przyszło nam zmierzyć się z rzeczywistością. Zanim przejdę do wyliczania elementów, które nie działają do końca prawidłowo, chciałem podkreślić trudną rolę praco...