W ostatnich kilku latach, gdy konsumenci chcieli ograniczyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych, supermarkety zaczęły pakować sprzedawane przez siebie produkty do pojemników przynoszonych przez konsumentów ze swoich domów. Jednak w tym roku rozwiązanie to w wielu przypadkach pokrzyżowała pandemia COVID-19. Dla MOM Organic Market, sieci sklepów spożywczych działającej w Stanach Zjednoczonych, której celem jest ochrona i przywrócenie środowiska naturalnego, była to tylko niewielka przeszkoda. – Nasze programy ponownego użycia nadal działają, a pandemia COVID-19 ma na nas minimalny wpływ – powiedziała Alexandra DySard, menedżer ds. środowiska i partnerstwa firmy. Sieć przyjęła innowacyjne podejście: nadal zachęca kupujących do używania pojemników wielokrotnego użytku we wszystkich swoich sklepach, ale zmieniła sposób, w jaki działają zakupy masowe. Obecnie sieć korzysta z pojemników grawitacyjnych, które posiadają opuszczaną dźwignię do wydawania żywności bez kontaktu z dłońmi kupującego. Tego typu pojemniki są proste w użyciu i łatwe w dezynfekcji. (www.greenbiz.com)