Zgodnie z pierwotnym założeniem autorów projektu, ustawa miała wejść w życie 1 stycznia 2017 r. W połowie lutego br. wciąż jednak nie znamy ostatecznego kształtu projektu ustawy, a przekazywane przez Ministerstwo Środowiska informacje o jej treści i losach są skąpe. Jednak w oczekiwaniu na przyjęcie ostatecznych rozwiązań nie budzi wątpliwości to, że jedną z istotniejszych zmian o poważnych konsekwencjach będzie proponowana przez autorów ustawy zmiana w zakresie statusu wód opadowych i roztopowych oraz sposobu zarządzania tą kategorią wód. Analizując dotychczasowe doświadczenia w gospodarowaniu wodami opadowymi i roztopowymi, należy stwierdzić, że tzw. deszczówka nie po raz pierwszy stanie się sporym wyzwaniem dla branży.

Taryfy obowiązkiem 

Szczegółowe regulacje stanowiące podstawę wprowadzania przez gminy opłat za odprowadzanie wód opadowych i roztopowych, niesłusznie określane przez wielu mianem ?podatku od deszczu?, obowiązują w polskim systemie prawnym już od ponad 10 lat.
W świetle postanowień Rozporządzenia Ministra Budownictwa z 28 czerwca 2006 r. w sprawie określania taryf, wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (dalej: rozporządzenie), jednym z elementów taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków winno być wskazanie ceny za jednostkę miary powierzchni zanieczyszczonej o trwałej nawierzchni, z której odpro...