Przygotowanie skutecznej kampanii informacyjno-edukacyjnej wymaga przede wszystkim czasu, pracy i środków finansowych.
Mając to na uwadze, wiele gmin zastanawia się, czy będzie w stanie samodzielnie realizować działania z tego zakresu. Może się bowiem okazać, że efektywniejsze jest zlecenie tego zadania podmiotowi zewnętrznemu.

Sztuka wyboru
Zgodnie z obowiązującym prawem, działania informacyjne i edukacyjne gmina może prowadzić:
·   w porozumieniu z wybranymi partnerami, czyli firmami komunalnymi lub organizacjami odzysku,
·   zlecając je wybranej w drodze konkursu ofert/przetargu firmie, specjalizującej się w prowadzeniu kampanii informacyjnych,
·   powierzając je organizacji pozarządowej, wybranej w drodze konkursu na realizację zadania publicznego na podstawie Ustawy z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady.

Prawo
Z Ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym1 wynika, że do zadań własnych gmin należy współpraca i działalność n...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?