Edukacja ekologiczna jest priorytetem instrukcyjnym, co oznacza, że zadania związane z edukacją i kształceniem nie mogą i nie powinny być wypełniane w ramach realizacji kilku programów, a raczej powinny być realizowane w ramach współpracy dydaktycznej części lub wszystkich celów instrukcyjnych.
W 1985 r. opublikowano dekret konstytucyjny „Edukacja ekologiczna w szkołach” (wydano go później po raz drugi w 1994 r.). Zawierał on szczegółowe wytyczne tworzenia zadań i notatki pozwalające w sposób optymalny wprowadzić zorientowane na praktykę zasady edukacji ekologicznej. W dokumencie tym opisano cele projektu wprowadzenia edukacji ekologicznej do szkół.
Pierwszym z nich było wykształcenie w młodych ludziach ekologicznego punktu widzenia, będącego przyczynkiem do zachowań proekologicznych, budowanie świadomości i umiejętności zmiany. Słowem kluczowym stała się kompetencja działania. Wprowadzenie edukacji ekologicznej do szkół ma miejsce w ramach łączenia informacji, przemyśleń i działania, biorąc pod uwagę również doświadczenia ekologiczne zgromadzone przez rodzinę. Wszystkie obszary poznawczej i efektywnej nauki, tj. nauki głową, sercem i rękoma, powinny być właściwie zagospodarowane. Ostatni z wymienionych celów dotyczył tego, iż należy promować gromadzenie doświadczeń związanych z postawami i zachowaniami...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?