Edukacja w gminie: czas nagli!
Choć znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach weszła w życie 1 stycznia 2012 r. i od tego dnia na terenie gmin powinny być już prowadzone działania edukacyjne z zakresu prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, to tylko nieliczne gminy podjęły ten wysiłek.
Urzędnicy zajęci zorganizowaniem systemu odbioru odpadów w większości przypadków nie planują jeszcze kampanii edukacyjnych. A czas nagli!
Poziomy do osiągnięcia
Zgodnie z art. 3c ust. 1 znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, już 16 lipca 2013 r. gminy powinny osiągnąć pierwszy z wielu wskaźników związanych z ograniczeniem masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. Do tego dnia gminy są obowiązane ograniczyć masę odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do nie więcej niż 50% wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r. Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobów obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, a także z 29 maja 2012 r....