Realizacja założeń dotyczących ESG może z jednej strony warunkować realizację inwestycji oraz pozyskanie środków finansowych, ale z drugiej stanowić spory koszt dla przedsiębiorstwa. 

ESG to skrót oznaczający szereg czynników pozafinansowych, które pomagają firmom i organizacjom raportować swoje działania, niezwiązane z ekonomicznymi wskaźnikami rozwoju. Obejmuje zatem obszar środowiska, społecznej odpowiedzialności oraz ładu korporacyjnego. – Coraz częściej, wybierając produkt czy usługę, zastanawiamy się, czy dana firma, która to produkuje, prowadzi swą działalność zgodnie ze wszystkimi obecnymi normami, czy dba o środowisko, czy robi coś dla polityki społecznej i czy oprócz tego, że stara się zarabiać, jest również tą organizacją, która stara się zrobić jak najwięcej dobrego dla otaczającego ją świata – powiedział Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent Częstochowy, otwierając konferencję na temat ESG, organizowaną przez Jurajski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w czerwcu br. 

Kluczowe obszary 

Niewiele przedsiębiorstw w Polsce ma świadomość zbliżającej się konieczności raportowania pozafinansowego i wdraża w firmie standardy ESG. Zgodnie z raportem Polskiego Stowarzyszenia ESG „Koszty i wyzwania ESG”, ponad połowa podmiotów nie zna pojęcia ESG, tylko 14%...