Transformacja gospodarcza, wprowadzająca wolny rynek w naszym kraju, zgodnie z marketingową zasadą ?czterech P? wymogła konieczność promowania produktu. Początkowo siermiężne i przewidywalne reklamy z czasem ewoluowały wskutek rozmaitych marketingowych trendów. Jednym z takich nich było pojawienie się mody na najsubtelniejszą, ale też najtrwalszą z form reklamowych, a więc na wizerunek. Najpierw znaczenie wizerunku było dość nieokreślone ? firma po prostu miała się dobrze kojarzyć klientom. Z czasem jednak pojawiło się pytanie: ?dobrze, ale z czym?? Z wzorowym traktowaniem pracowników, z postępowaniem fair play w stosunku do konkurencji, z produktami najwyższej jakości? Te podstawowe założenia, jakkolwiek słuszne, nie wywoływały konkretnego skojarzenia, a ich przekaz sprowadzał się do konstatacji, że ?firma jest OK?, i nic więcej. W związku z tym zrodziło się zapotrzebowanie na wizerunek konkretny, który jednoznacznie wyróżni daną markę. W przeciwieństwie do reklamy, kreowanie wizerunku jest procesem długotrwałym, subtelnym, tworzącym swoistą aurę wokół marki, która bardziej podświadomie zachęca do skorzystania z usług czy produktów firmy. Dlatego też osoby odpowiedzialne za marketing zaczęły wykorzystywać aktualną modę na styl życia jako główny element wizerunku. Przykładowo moda na sportowy, zdrowy, nowoczesny, prorodzinny czy ekologiczny styl życia jest od ponad dekady najwdzięczniejszym przedmiotem mecenatu dużych i małych firm, budujących wokół siebie odpowiednią a...