Ekspert FAUN’a odpowiada
Na najczęściej zadawane pytania, związane z wyborem, obsługą i eksploatacją pojazdów komunalnych, odpowiada Artur Sznicer, kierownik serwisu FAUN Polska.
Płyta nośna prasy do zagęszczania odpadów w śmieciarce wykonuje ruch posuwisty wzdłuż prowadnic, które ją podpierają, przenosząc obciążenia na konstrukcję odwłoka. Płyta nośna może przesuwać się na ślizgach lub na rolkach. Które z tych rozwiązań wybrać?
Rozstrzygające dla żywotności i bezawaryjnej pracy pojazdów komunalnych jest właściwe i systematyczne smarowanie mechanizmów w punktach zalecanych przez producentów. Dla prasy zagęszczającej odpady takim miejscem są m.in. ślizgi lub rolki płyty nośnej. Poprawna eksploatacja prasy ze ślizgami wymaga codziennego czyszczenia prowadnic po zakończeniu pracy i smarowania. Czyszczenie szyn rolek też powinno być wykonywane codziennie, o ile nie zastosowano wypełniacza między rolkami. Smarowanie łożysk rolek wykonuje się w przewidzianych przez dostawcę cyklach około dwutygodniowych, przy intensywnej eksploatacji pojazdu. Operacja daje się łatwo zautomatyzować poprzez zastosowanie centralnego systemu smarowania zabudowy. To on automatycznie podaje odpowiednią dawkę smaru w określonym czasie, a do obsługi należy tylko kontrola instalacji oraz uzupełnienie smaru co kilka miesięcy.
W najnowszych konstrukcjach pojazdów ślizgi zostały zastąpione sworzniami z gniazdami smarowniczymi, co pozwala na rzadsze smarowanie. Zabezpiecza także przed przedostaniem...
Płyta nośna prasy do zagęszczania odpadów w śmieciarce wykonuje ruch posuwisty wzdłuż prowadnic, które ją podpierają, przenosząc obciążenia na konstrukcję odwłoka. Płyta nośna może przesuwać się na ślizgach lub na rolkach. Które z tych rozwiązań wybrać?
Rozstrzygające dla żywotności i bezawaryjnej pracy pojazdów komunalnych jest właściwe i systematyczne smarowanie mechanizmów w punktach zalecanych przez producentów. Dla prasy zagęszczającej odpady takim miejscem są m.in. ślizgi lub rolki płyty nośnej. Poprawna eksploatacja prasy ze ślizgami wymaga codziennego czyszczenia prowadnic po zakończeniu pracy i smarowania. Czyszczenie szyn rolek też powinno być wykonywane codziennie, o ile nie zastosowano wypełniacza między rolkami. Smarowanie łożysk rolek wykonuje się w przewidzianych przez dostawcę cyklach około dwutygodniowych, przy intensywnej eksploatacji pojazdu. Operacja daje się łatwo zautomatyzować poprzez zastosowanie centralnego systemu smarowania zabudowy. To on automatycznie podaje odpowiednią dawkę smaru w określonym czasie, a do obsługi należy tylko kontrola instalacji oraz uzupełnienie smaru co kilka miesięcy.
W najnowszych konstrukcjach pojazdów ślizgi zostały zastąpione sworzniami z gniazdami smarowniczymi, co pozwala na rzadsze smarowanie. Zabezpiecza także przed przedostaniem...